کسب سهمیه پارااُلمپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط کمانداران کرمانی

مسابقات جهانی پارا تیر و کمان ۲۰۱۹ هلند با حضور معلولانی از ۹۲ کشور جهان از روز دوشنبه ۱۳ خرداد سال جاری شروع شد و ۶۰۰ کماندار از این کشورها برای کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در این رقابت ها در ماده میکس تیم کامپوند ایران با حضور راضیه شیرمحمدی و علی سینا منشاءزاده در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کره جنوبی با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۶ به پیروزی رسید، تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل اسلواکی با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۰ برتر شد و ضمن صعود به جمع چهار تیم نهایی، موفق به کسب سهمیه پارااُلمپیک ۲۰۲۰ شد.

کمانداران کشورمان در مرحله نیمه نهایی ١۵۴ بر ١۵٠ مقابل روسیه نتیجه را واگذار کردند و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می‌روند.

در ماده میکس ریکرو نیز، تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و پوریا جلالی پور در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اوکراین با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در ماده ریکرو زنان نیز زهرا نعمتی ابتدا هفت بر یک کمانداری از اوکراین را شکست داد و سپس نماینده ایتالیا را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دور نیمه‌نهایی شد، نعمتی در این مرحله با نتیجه ۶ بر چهار مغلوب کمانداری از لهستان شد و به مرحله رده بندی صعود کرد، وی روز یکشنبه در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفی از روسیه می‌رود.

در ماده کامپوند انفرادی مردان نیز علی‌سینا منشازاده در دور سوم ۱۴۴ بر ۱۴۱ نماینده آفریقای جنوبی را شکست داد، وی با برتری ۱۴۶ بر ۱۳۸ برابر این حریف راهی دور بعد شد و کماندار کشورمان در دور یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۳ مقابل نماینده ترکیه شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

رقابت های پاراالمپیک ۲۰۲۰ در شهر توکیو پایتخت ژاپن برگزار می شود و پیش بینی می شود بیش از ۱۱ هزار ورزشکار از سراسر جهان در آن شرکت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28780
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.