مربی فصل گذشته هندبال مس کرمان:


تسویه‌حساب‌های شخصی را به‌خاطر تیم کنار بگذاریم

تیم هندبال مس کرمان در حالی سال گذشته تنها با یک باخت قهرمان لیگ برتر شد که امسال با وجود حضور در آسیا شرایط ویژه‌ای دارد. شرایطی که مربی فصل قبل این تیم که به‌تازگی هم تصمیم به جدایی گرفته از آن به‌عنوان شرایط سخت یاد می‌کند و در گفتگویی با «کرمان نو» می‌گوید: این تیم حالا نیازمند حمایت همه‌جانبه است تا بتواند به‌خوبی بسته شود.

در ادامه مصاحبه ما را با «دانیال امینایی» مربی فصل گذشته هندبال مس کرمان می‌خوانید.

امنیایی در مورد شرایط فصل گذشته تیم هندبال مس کرمان می‌گوید فصل قبل باتوجه‌به تغییرات مدیریتی زیادی که داشتیم متأسفانه آن‌طور که باید تیم بسته نشد و تصمیم بر این شد با ظرفیت بومی که داریم و جذب چند بازیکن ملی شاخص تیم را به‌گونه‌ای ببندیم که نتیجه خوبی بگیرد. با اینکه شرایط بسیار سخت بود؛ اما خوشبختانه نتایج هم نتایج خوبی بود. تیم شگفتی آفرید. هیچ‌کس اول فصل فکر نمی‌کرد این تیم بتواند با این رکورد قهرمان شود. این نشان می‌دهد که زمانی که شما به بازیکنان بومی اعتماد می‌کنید و به خودتان اطمینان دارید و از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنید نتیجهٔ آن را هم می‌بینید.

او با بیان اینکه امسال شرایط برای مس به‌مراتب دشوارتر است ادامه داد: حفظ قهرمانی از خود قهرمانی سخت‌تر است و این هم نیازمند حمایت بیشتر است.

امینایی اضافه کرد: سال گذشته قبل از آمدن آقای کافی، ثباتی در باشگاه نداشتیم بعد آمدن ایشان علی‌رغم مشکلات و بدهی‌ها شرایط باشگاه بهتر شد و نتیجه را هم همه دیدند؛ اما نمی‌دانم یک تیم مگر دیگر باید چکار کند که از آن حمایت شود. با تیمی که تنها ۲ بازیکن غیربومی داشته از این بهتر نمی‌شد، نتیجه گرفت. تیم با رکورد تنها یک باخت قهرمان ایران شد، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شد، هیچ حاشیه‌ای در طول فصل نداشت، این تیم خیلی بی‌سروصدا نتیجه گرفت و رکورد گویای همه چیز است.

حالا وقت حمایت از این تیم است

مربی سابق هندبال مس کرمان با بیان اینکه وقت خودزنی نیست گفت: هیچ‌کس نتوانست در این سال‌ها این‌چنین رکوردی داشته باشد و بهتر است در این شرایط در برابر تیم مس کرمان دشمن‌شادکن نباشیم و خودزنی نکنیم. الان وقت حمایت است. زمان بازیکن‌گیری و تیم بستن برای جام باشگاه‌های آسیا است. می‌طلبد که تمام کرمان پشت این تیم باشند.

امینایی اضافه کرد: یک زمانی ما همیشه آرزو داشتیم آسیایی شویم، بهترین مقام تیم کرمان از سال ۸۵ سومی بود، سال ۹۸ قهرمان شد؛ اما سال گذشته ما با یک رکورد خوب و اقتدار قهرمان شدیم واقعاً نیاز است همه کمک کنند. اینکه دنبال تسویه‌حساب‌های شخصی باشیم درست نیست یا دنبال موقعیت‌سازی باشند تا این تیم زمین بخورد اصلاً درست نیست.

تیم ۲ بازیکن شاخص خود را از دست داد

امینایی درمورد جدایی بازیکنان هندبال مس کرمان به «کرمان نو» گفت: شرایط الان برای تیم مس سخت است؛ چون حیدرپور کاپیتان و بازیکن شاخص تیم ملی از تیم جدا شده، افشین صادقی لژیونر شده، این ۲ بازیکن جزو بازیکنان اصلی ما در سال گذشته بودند که از دست رفتند. از طرفی تیم سپاهان با یک بودجه نجومی وارد بازار نقل‌وانتقالات شده و بازیکنان خوبی هم جذب کرده و این کار را برای تیم مس سخت می‌کند. علاوه بر این یک فاصله‌ای بین نسل‌های هندبال افتاده. پیداکردن بازیکن خوب در بعضی پست‌ها خیلی سخت است. حقیقتش من خیلی در جریان اینکه چه بازیکنانی جذب شدند، نیستم اما می‌دانم چه کسانی جدا شدند و کار سختی است. باید باشگاه از نظر مالی حمایت کند. دستگاه‌ها ورود کنند و شرکت مس هم به‌طور ویژه به‌عنوان نماینده کشور به آن نگاه کند و حمایت همه‌جانبه‌ای از این تیم شود.

نباید با ذهنیت بازنده در مورد مسابقات آسیایی صحبت کرد

IMG 20240829 WA0011

او در واکنش به این موضوع که برخی معتقدند که اگر این تیم به آسیا هم برود نتیجه نمی‌گیرد گفت: گروه، گروه بسیار سختی است. باتوجه‌به شناختی که نسبت به حریفان آسیایی دارم این گروه سخت‌تر است، مثلاً الخلیج‌عربستان رکورد گینس شکسته است. ۱۱ جام در دوازده ماه برده است، تمام جام‌های قهرمانی عربستان را کسب کردند. سال گذشته هم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدند. به‌هرحال عربستان سرمایه‌گذاری خوبی در بحث ورزش کرده، ببینید در فوتبال چقدر هزینه می‌کند، در هندبال هم همین است.

او اضافه کرد: تیم‌های کویتی نیز تیم‌های متمولی هستند نمونه‌اش افشین صادقی ما اگر پول داشتیم که الان بازیکن خودمان را اجازه نمی‌دادیم که کویت برود، می‌خواهم بگویم که این تیم‌ها خوب هزینه می‌کنند و بازیکنان خوبی را هم می‌گیرند. در این گروه کار خیلی سخت است؛ اما نشدنی نیست.

امینایی با بیان اینکه بازیکن‌گیری در این برهه مهم است ادامه داد: باید در گرفتن بازیکنان شاخص به تیم کمک شود و با یک برنامه‌ریزی تمرینی خوب می‌شود از گروه صعود کرد. اینکه هنوز نرفته بگویند این تیم نتیجه نمی‌گیرد درست نیست. در آسیا هیچ‌چیزی غیرممکن نیست. نباید اجازه بدهند تفکر بازنده را از همین ابتدا به تیم القا کنند. روی سکو آسیا رفتن اصلاً دور از دسترس نیست به‌شرط اینکه ابزار و امکانات و زیرساخت‌ها باشد.

او افزود: همین تیم را می‌گفتند با ۹ میلیارد بودجه پنجم هم نمی‌شود؛ اما تیم با یک باخت قهرمان ایران شد. این تفکر از پیش بازنده اصلاً خوب نیست.

بستن تیمِ خوب متشکل از بومی‌ها و غیربومی‌ها کجایش بد است؟

امینایی در موردبحث بازیکنان بومی و غیربومی و اینکه این تعداد امسال در حال زیادشدن است گفت: ما فصل قبل ۲ تا بازیکن غیربومی داشتیم شجاعی هم نیم‌فصل دوم به ما اضافه شد. ما اگر حسن جهانی نرفته بود با همان ۲ تا ادامه می‌دادیم.

او با بیان اینکه شما در آسیا نماینده ملی هستید ادامه داد: شما زمانی که برای مسابقات آسیا می‌روی نماینده ایران هستید و همه بازیکنان بومی حساب می‌شوند. شما باید ببینید نگاه باشگاه چیست آیا نگاه روی سکو ایستادن است؟ خب در این صورت اصلاً بحث بومی و غیربومی بودن نباید مطرح شود شما وقتی بازیکن خوب می‌گیرید بدون شک برنامه‌ریزی و هدفت هم چیز دیگری است.

امینایی افزود: باتوجه‌به شناختی که نسبت به اخلاق آقای موسوی دارم ایشان به بازیکنان بومی اعتقاد دارند، یکی از دلایلی که الان برخی بازیکنان بومی نیستند این است که خودشان نخواستند آنهایی هم که هستند با تمام توان می‌توانند برای لیگ ایران بازی کنند.

او با بیان اینکه آوردن بازیکن غیربومی دلیل برکنار گذاشتن بازیکن بومی نیست، گفت بله اگر بازیکن غیربومی آوردند و بعد بازیکن بومی را کنار گذاشتند این اشتباه است؛ اما اینکه بخواهند یک تیم خوب متشکل از بومی‌ها و غیربومی‌ها ببندند کجایش اشتباه است؟ به شرطی که در آسیا هم حرفی برای گفتن داشته باشند.

نبودن من خللی در بحث فنی تیم ایجاد نمی‌کند

مربی سابق مسی‌ها درمورد نبودنش به توضیح کوتاهی اکتفا کرد و گفت: من بنا به یکسری دلایلی که الان نمی‌توانم عنوان کنم امسال نیستم؛ اما با تمام قلبم و وجودم آرزوی موفقیت و نتیجه‌گرفتن برای تیم را دارم. اینکه من چرا نیستم یکسری مسائلی است که الان اصلاً وقتش نیست. الان زمان این است که به این تیم توجه شود و انگیزه داده شود تا تیم نتیجه بگیرد اینکه حالا شخص من نیستم خیلی مهم نیست مهم نام تیم مس کرمان است که باید موفق شود.

او درمورد اینکه اعتقاد برخی این است که نبودن دانیال امینایی از لحاظ فنی به تیم ضربه می‌زند را رد کرد و گفت: نه من اصلاً این‌طور فکر نمی‌کنم این تیم اگر شرایط خوبی از لحاظ آماده‌سازی و بازیکن‌گیری داشته باشد و برایش حاشیه هم درست نکنند و اجازه دهند کار خودش را انجام دهد باز هم می‌تواند قهرمانی را تکرار کند.

هندبال کرمان در کشور ترسناک است، باز هم ظرفیت قهرمانی دارد

امنیایی در مورد جایگاه مس برای فصل آینده و تکرار قهرمانی گفت: تیم خوبی وجود دارد با همان تیم بومی هم این ظرفیت وجود داشت که قهرمان شوند چه برسد حالا که قرار است بازیکنان خوب غیربومی هم اضافه شوند. شرایط بهتر شده مدیریت ثبات پیدا کرده. باشگاه مس باشگاه برند و معتبری در کشور است. هندبال کرمان همین‌طور در کشور ترسناک است مطمئن باشید باز هم ظرفیت قهرمانی دارد.

دانیال امینایی درمورد مقایسه‌ای که بین هندبال و فوتبال می‌شود توضیح داد: این حکایت مثل زمانی است که به رشته‌های دیگر توجه نمی‌شد و می‌گفتند چرا پول رشته‌های دیگر را به فوتبال می‌دهید که نتیجه نمی‌گیرد سرمایه‌گذاری کنید روی رشته‌هایی که نتیجه می‌گیرند حالا که هندبال نتیجه گرفته اوضاع برعکس شده، البته من فکر هم نمی‌کنم هندبال نزدیک به قراردادهای فوتبال هم شود. وقتی یک تیم نتیجه می‌گیرد و باعث افتخار استان در کشور می‌شود و باعث می‌شود جوانان به سمت ورزش بیایند. به بحث ورزش همگانی و قهرمانی هم توجه می‌شود و از آن طرف شرکت هم رسالت اجتماعی خودش را انجام می‌دهد می‌گویند چرا خرج کردید؟ این تیم نتیجه گرفته و باید به آن توجه شود اگر توجه نشود شما باید بیایید یقه بگیرید که چرا توجه نمی‌کنید. بعد از تمام این حرف‌ها هندبال چه ربطی به فوتبال دارد ما هندبالی‌ها هم همیشه افتخارمان این بوده که فوتبال نتیجه بگیرد برای بازی شهری می‌رویم ما را بشناسند بگویند تیم فوتبال مس کرمان در لیگ برتر است. فوتبال بالا باشد سایر رشته‌ها هم بالا می‌روند؛ اما اینکه هندبال را مقابل فوتبال قرار دهند کار درستی نیست.

امینایی در پایان گفت: امیدوارم با همدلی سعی کنیم از این تیم حمایت کنیم و این تیم بتواند در آسیا هم نتیجه بگیرد و باعث افتخار مملکتمان و استانمان شود نام مس کرمان نام بزرگی است سعی کنیم این بزرگی را حفظ کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121412
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.