استاندار کرمان: سرمایه‌گذاران ناموفق حوزه گردشگری خلع ید می‌شوند

استاندار کرمان گفت: مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری این استان باید به موضوع خلع ید افرادی که به حوزه گردشگری وارد شده و موفق نبوده اند، ورود کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر کرمان افزود: به طور مثال در مورد خانه حاج آقا علی رفسنجان، بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود و اگر جایی نیاز باشد، حاکمیتی برخورد شود.

وی تصریح کرد: گردشگری کرمان نسبت به استان های با تراز پایین تر از لحاظ ظرفیت های گردشگری، مقداری عقب تر است، بنابراین فرمانداران، مسئولان حوزه گردشگری و معاونت عمرانی استانداری به صورت جدی تر به این مهم ورود پیدا کنند.

استاندار کرمان با اشاره به توجه دولت به مراکز سرمایه گذاری در استان ها گفت: هرچند اقداماتی در مرکز سرمایه گذاری کرمان انجام شده اما این مرکز در جایگاه خودش قرار ندارد و باید حداکثر تا بهار سال آینده فعال تر و به یکی از برجسته‌ترین مراکز کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: پنجره واحد فیزیکی برای سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی جلسات تشکیل و در همان محل مجوز صادر شود.

زینی وند اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، خدمات، گردشگری و غیره باید مورد توجه باشد و بسته های سرمایه گذاری بدون نام آماده و به معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز برای این امر مهم تکلیف شده است.

استاندار کرمان با اشاره به سفرهای نوروزی بیان کرد: امسال موج مسافرت ها بسیار شدیدتر از سال قبل است و با احتمال بهتر شدن شرایط شیوع کرونا طی روزهای آینده، کمیته های ستاد سفر آمادگی لازم را برای مدیریت سفرها داشته باشند و ستاد کرونا نیز نظارت های لازم را در این زمینه اعمال کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته مسافر زیادی در استان کرمان نداشتیم، باید ضعف های این مدت شناسایی و رفع شود و کمیته خدمات رسانی به مسافران نوروزی نیز آمادگی بیشتری داشته باشد.

فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی کرمان از ۲۵ اسفند آغاز می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: تعیین محدوده و حریم قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان یکی از مهمترین چالش های این شهر محسوب می شود که  پس از اصلاح حریم، یک هزار و ۱۵۴ پلاک آزاد شده و باید برای ۱۳۲ پلاک روی عرصه حریم تعیین تکلیف شود.

فریدون فعالی افزود: باید کارهای کارشناسی و قیمت گذاری روی ۱۳۲ پلاک باقی مانده بر روی عرصه حریم قلعه های دختر و اردشیر انجام شود و شهرداری نیز نسبت به تعیین تکلیف این پلاک ها با هماهنگی استانداری کرمان اقدام کند.

وی با اشاره به سفر مسافران نوروزی به کرمان گفت: پیش بینی حضور مسافران نوروزی را به شکل های مختلف در استان داریم که باید برنامه های متنوع تر و مطلوب تری اجرا شود تا گردشگران بهترین ایام خود را در استان کرمان سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در ایام تعیطلات نوروزی ۴۰۰ غرفه صنایع دستی در قالب بازارچه های صنایع دستی در این استان برپا می شود که از فرمانداران و شهرداران تقاضا داریم تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فعالی بیان کرد: فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان کرمان در قالب کمیته های مختلف از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادمه دارد.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با اداره کل راه و شهر سازی استان کرمان کمیته کاری مشترک تشکیل دهیم تا نقاط مستعد گردشگری کرمان شناسایی و در قالب بسته به سرمایه گذاران ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85865
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.