انسداد مسیر دسترسی به کمپ کویری شهداد

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: براثر طغیان رودخانه‌های فصلی و بارندگی ها در بخش شهداد، مسیر دسترسی به کمپ کویری و دریاچه بیابان لوت (شهداد) مسدود شده است.

فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر به زیرساخت‌های گردشگری بخش شهداد خسارت وارد کرده است، گفت: مسیر کمپ کویری و دریاچه لوت (شهداد) به دلیل این بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

او با بیان اینکه مسیر دسترسی به کمپ کویری شهداد مسیر مستقیم جایگزین ندارد، افزود: از مردم درخواست می‌شود به دلیل نبود ایمنی لازم از توقف و تردد در مسیر‌های مذکور جلوگیری کنند.

فعالی تصریح کرد: تعدادی از بنا‌های بخش شهداد، همچون کاروانسرای شفیع آباد و کاروانسرای ده سیف نیز دچار آسیب‌های جزئی شده اند و نمای این بنا‌های نیاز به مرمت دارد.

او با بیان اینکه منطقه شهداد، دارای ۳۴ اقامتگاه بوم گردی است که بیشتر آن‌ها با مصالح بومی راه اندازی شده اند، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر به این اقامتگاه‌ها خسارت وارد کرده است که باید مورد بهسازی قرار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: بخش شهداد، دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که هر گردشگری را به سوی خود جدب می‌ کند و امیدواریم پس از مهار ویروس کرونا میزبان گردشگران و علاقه مندان به منطقه ثبت جهانی بیابان لوت در شهداد باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47888
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.