توسعه گردشگری در گرو گردشگری سلامت و توریسم درمانی است

مهدی معنویان عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: از نظر سازمان جهانی گردشگری (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت به معنی استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد که بیش از ۲۴ ساعت است به طول می‌انجامد.

وی افزود: در طول زمان، گردشگری مبتنی بر استفاده از آب‌های معدنی مفهوم وسیعی یافت به طوری که استفاده از ویژگی‌های طبیعی مانند هوای سالم نیز جزء گردشگری سلامت محسوب می‌شود.

معنویان گفت: با گذشت زمان مفهوم گردشگری سلامت از این هم فراتر رفته و شامل مسافرت بیماران به منظور دریافت انواع خدمات پزشکی شد که نسبت به انواع دیگر گردشگری سلامت، جدید است.

وی افزود: کارشناسان گردشگری بر این باورند در دنیای امروز در حدود ۵۰ درصد از بیماران در سراسر دنیا برای درمان، به نقاط دیگری خارج از شهر خود سفر می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:  استان کرمان هم از این جریان مستثنی نیست به علاوه که به عنوان قطب جنوب شرق دارای منابع و جاذبه‌های متعدد و مختلفی در این خصوص می‌باشد و ازنظر جاذبه‌های گردشگری مختلف و مخصوصا گردشگری سلامت هم به لحاظ پزشکی شاخص و هم تندرستی و منابع درمانی طبیعی به عنوان قطب جنوبشرق شناخته می‌شود و همواره گردشگران سلامت از استان‌های مجاور به کرمان سفر می‌کنند.

معنویان با بیان اینکه پزشکان متخصص و متبحری در استان کرمان در حال فعالیت هستند و تکنیک‌ها وفناوری‌های مورد استفاده به روز می‌باشند که حتی در سطح ملی منحصر بفرد است، گفت: توسعه مراکز پزشکی در استان کرمان موجب شده است رشد مراجعه بیماران به شهر کرمان برای درمان، روند سریع تری نسبت به سال‌های گذشته به خود گیرد و عملا توریست درمانی در استان توسعه یافته است، ایجاد مراکز اقامتی در مجاورت بیمارستان ها، کرایه دادن خانه‌ها و سوئیت‌های شخصی، توسعه رستوران‌ها و هتل‌ها در کرمان زمینه را برای ایجاد مشاغل پایین دستی نیز در این صنعت فراهم کرده است.

وی افزود: این بخش از صنعت توریسم می‌تواند درجهت کارآفرینی نیز موثر باشد و هر توریسم که به صرف گردشگری سلامت وارد منطقه یا محلی می‌شودایجاد شغل نماید.

معنویان بیان داشت: یک نفر توریسم که خواستار استفاده از گردشگری سلامت می‌باشد در این راه ملزم به استفاده از سیستم حمل و نقل، رزرواسیون و سایر خدمات مرتبط می‌باشد که خود می‌تواند برای هر نفر توریست تعداد زیادی از افراد را وارد بازار کار نماید.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش هرچه بیشتر در این زمینه موجبات ترقی و رشد محدوده مورد نظر را با حمایت همه جانبه همه مسئولین ومقامات استانی در بر خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24549
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.