لزوم همکاری شرکت‌های صنعتی و معدنی برای توسعه گردشگری استان کرمان

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: شرکت های صنعتی و معدنی از ظرفیت های این استان به شمار می روند و باید در توسعه صنعت گردشگری این استان نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش کرمان نو ، محمدرضا بهرامی در نشست با فعالان صنعت گردشگری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه کشور ایران از لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری جزو ده کشور دنیا قرار دارد اظهار کرد: متاسفانه این کشور از نظر جذب توریست در بین کشورهای دنیا از رتبه خوبی برخوردار نیست که دلیل آن عدم دیدگاه گردشگری در برخی از مدیران است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان افزود: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد خشکسالی زیادی بودیم و بدون شک تا چند سال اینده منابع معدنی و نفتی نیز به اتمام خواهد رسید بنابراین باید دیدگاهها را نسبت به گردشگری تغییر دهیم و توسعه آن را در اولویت کار قرار دهیم.
او ادامه داد: با وجود کرونا در تعدادی از کشورهای خارجی همچنان گردشگران در حال رفت و آمد هستند و گردشگری از محورهای اصلی توسعه آنها به شمار می رود.
بهرامی بیان کرد: برای توسعه یک شهر باید مردم آن شهر گردشگری را باور کنند و برای ورود گردشگران آموزش های لازم را فرا گیرند.
او با اشاره به اینکه منابع دولتی برای توسعه زیرساخت های گردشگری و تبلیغات محدود است خاطرنشان کرد: شرکت های صنعتی و معدنی ظرفیت های خوبی در این زمینه هستند که امیدواریم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.