مناسب‌سازی اماکن دیدنی کرمان برای ورود معلولین

محمود وفایی در دیدار با زهرا نعمتی، قهرمان پارالمپیک و عضو تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران، وی را یکی از چهره‌های افتخارآفرین استان کرمان و ایران برشمرد و افزود: این بانوی قهرمان در سال‌های اخیر به عنوان الگویی توانمند در بین معلولین و جامعه جهانی شهرت یافته است.

وی با بیان اینکه استان کرمان به خود می‌بالد که پرچمدار مسابقات المپیک و پارالمپیک از میان بانوان این استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به تعلق خاطری که این بانوی ورزشکار به حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری دارند، بنابراین می‌توانند به هنگام اعزام به مسابقات جهانی، به عنوان سفیر گردشگری کرمان به معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این خطه بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف عالیه استان احتیاج به برنامه‌ریزی‌های مهم و تلاش‌های بی‌وقفه است، افزود: زهرا نعمتی با محبوبیت و توانمندی که در ایران و خارج از کشور دارد می‌تواند در به ثمر رسیدن اهداف استان کرمان در حوزه گردشگری کمک کند.

زهرا نعمتی نیز با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند چشم هر گردشگر خارجی را خیره سازد، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا دارای جاذبه‌هایی نه‌چندان جذاب هستند که توانسته‌اند با برنامه‌ریزی و تبلیغات مداوم این جاذبه‌ها را بزرگ‌نمایی و به‌خوبی معرفی کنند.

این قهرمان پارالمپیک و پرچمدار المپیک ۲۰۱۶ با اشاره به اینکه کویر کرمان یکی از ظرفیت‌های خاص و منحصربه‌فرد است که در دنیا نظیر ندارد، اظهار کرد: این جاذبه جهانی به تنهایی می‌تواند گردشگران خاص و گسترده‌ای را به سوی خود جذب کند . در اشتغالزایی منطقه و حتی استان تاثیر زیادی داشته باشد.

نعمتی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را به عنوان سفیر گردشگری استان کرمان در معرفی این خطه به گردشگران خارجی به بهترین شکل ممکن انجام خواهم داد و امیدوارم بتوانم برای مردم ایران و به‌ویژه کرمان مثمر ثمر واقع شوم.

بازدید بیش از سه میلیون نفر گردشگر از استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ورود ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر گردشگر و مسافر در ایام نوروز به این استان، افزود: از این تعداد بیش از  ۳۱۵ هزار و ۸۶۸ نفر از موزه‌های این استان بازدید داشته‌اند که این آمارها نشان از افزایش بازدید از موزه‌های خطه کرمان دارد.

وفایی تصریح کرد: از مجموع ۵۲ هزار نفری که در مراکز اقامتی استان اسکان داشته‌اند، ۲۵ هزار نفر در هتل‌ها، ۱۴ هزار نفر در مهمان‌پذیرها و بیش از ۱۳ هزار نفر در خانه‌های بوم‌گردی اقامت کرده‌اند.

وی به حضور ۱۰ نفر راهنمای گردشگری ناشنوا در سایت‌های گردشگری استان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: این راهنمایان برای اولین بار در کشور در بین گردشگران ناشنوا قرار گرفتند و اطلاعات مورد نیاز گردشگری را به آن‌ها ارائه کردند.

وفایی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های مطلوبی در توسعه صنعت گردشگری استان کرمان صورت گرفته است، تصریح کرد: این استان بدون شک یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی است که آمارهای دریافتی نشان از این واقعیت دارد.

وفایی از مناسب‌سازی موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمان برای ورود معلولان و جانبازان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تسهیل در تردد معلولان و جانبازان به منظور دسترسی و بهره‌مندی بهتر از فضاهای موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10972
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.