مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:


موزه‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تعطیلی تمامی موزه‌ها، باغ موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

فریدون فعالی با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری گفت: بر این اساس بازدید از موزه‌ها، باغ موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای دستکند میمند، ارگ راین، باغ موزه هرندی کرمان، محوطه های باستانی جنوب استان و دیگر آثار و همچنین اقامت گردشگران در مراکز بوم گردی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت عموم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، افزود: در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم عروسی، همایش و فعالیت های جمعی در تاسیسات گردشگری و همچنین برپایی جشنواره های نوروزی، نمایشگاه های صنایع دستی، و راه اندازی تورهای گروهی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی استان کرمان خبر داد و گفت: این مراکز تا عادی شدن اوضاع تعطیل هستند.

فعالی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مردم استان کرمان سفرهای احتمالی گردشگران به این خطه است، افزود: از هموطنان عزیز درخواست می شود از سفر به استان کرمان خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44292
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.