گردشگران از سفر به عمق کویر لوت خودداری کنند

محمد مهدی افضلی در این باره افزود: همچنین سیلاب باعث تخریب بخشهایی از جاده نهبندان به شهداد شده که دسترسی به منطقه گندم بریان و رود شور را غیرممکن کرده است.
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: هر چند مجوز ورود تورهای گردشگری به کویر لوت توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر می شود، اما به علت آبگرفتگی و نبود امکان تردد در بخش هایی از بیابان لوت، ورود به این نقاط با مخاطراتی برای گردشگران همراه است.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در ورودی جاده شهداد به نهبندان مستقر هستند و نظارت کامل را بر فعالیت گردشگران در منطقه انجام می دهند.
وی با اشاره به فعالیت تورهای آفروید در کویر لوت تاکید کرد: توصیه می شود تا باز شدن مسیرها و برطرف شدن مشکلات از عبور و مرور در منطقه خودداری کنند تا برای خود و خودرو هایشان مشکلی پیش نیاید.
افضلی تصریح کرد: با تلاش های نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در بارش ها و سیلاب روزهای گذشته هیچ گونه مشکلی برای گردشگران پیش نیامده و امینت در کویر لوت برقرار است.
وی افزود: گردشگران و مسافران در صورت پش آمدن مشکلی با نیروهای امدادی و حفاظتی منطقه تماس بگیرند و از هر گونه ماجراجویی خودداری کنند.
بر اثر بارش های شدید در کویر لوت کیلومتر 60 تا 75 محور ارتباطی شهداد – نهبندان به صورت کامل تخریب شده و عبور از این محور از روز یکشنبه تاکنون به دلیل وقوع سیلاب همچنان ناممکن است.
کویر لوت حدود 175 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بیش از 10 درصد مساحت کل کشور را شامل می شود و 40 هزار کیلومتر مربع آن در محدوده جغرافیایی استان کرمان قرار دارد.
در تابستان سال 1395 بخش بزرگی از کویر لوت که بین سه استان کرمان، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده به عنوان نخستین جاذبه طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27054
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.