معاون گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان:


۶ هزار و ۴۸۰ نفر گردشگر خارجی در ۶ ماه امسال به کرمان آمدند

بنا به اعلام معاون گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در شش‌ماهه اول سال ۶ هزار و ۴۸۰ نفر گردشگر خارجی و ۲۵۸ هزار نفر گردشگری داخلی به جز ایام عید به استان آمدند. بنا به آماری که به مناسبت هفته گردشگری اعلام شد ۶۰ برنامه در هفته گردشگری اجرا خواهد شد که ازاین‌بین مراسم شاهنامه‌خوانی در باغ شاهزاده عصر روز جمعه است.

به گزارش کرمان‌نو، برنامه‌های هفته گردشگری در استان از فردا تا یک هفته ادامه دارد. محمدحسین تجلی، معاون گردشگری و میراث‌فرهنگی اداره کل گردشگری استان کرمان این برنامه‌ها را شامل شاهنامه‌خوانی در روز جمعه در باغ شاهزاده، نواختن زنگ گردشگری در روز شنبه در مدارس و افتتاح نمایشگاه عکس در باغ‌موزه هرندی از روز شنبه اعلام کرد.

سایر برنامه‌های حوزه گردشگری شامل رونمایی از اپ گردشگری شهر سیرجان و موزه گلیم شهر سیرجان و تجلیل از پیشکسوتان گردشگری با محوریت شهر بم اعلام کرد.

در فهرست برنامه‌های این اداره کل همچنین حضور ۳۰ خودرو از شمال کشور به استان در روز چهارشنبه در محور هفت‌باغ در راستای برگزاری رالی از خزر تا خلیج‌فارس دیده می‌شود، در این برنامه که عصر روز چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود ۵۰ موتورسیکلت این خودروها را همراهی می‌کنند .

روز جمعه ۱۳ مهرماه نیز نمایشگاه خودروهای کلاسیک در محل تله‌کابین کرمان برگزار می‌شود که این نمایشگاه از ۳ بعدازظهر تا ده شب روز جمعه ادامه دارد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی استان در این همایش به ارائه آماری از وضعیت گردشگری استان پرداخت. بنا به آمار ارائه شده در این نشست حدود ۱۹ شهرستان استان هتل ندارند. به گفته تجلی در حال حاضر شهرستان‌های بم، جیرفت، کرمان، رفسنجان، انار، بافت و سیرجان هتل دارند.

بنا به گفته تجلی در استان مجموعاً ۳۶ هتل یک تا ۵ ستاره وجود دارد که مجموع اتاق‌ها را به ۱۴۰۶ اتاق می‌رساند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122190
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.