سوالات آزمون تیزهوشان در کرمان لو رفت؟| آموزش و پرورش: امکان ندارد

طی تماسی که امروز با ما گرفته شد تعدادی از والدین دانش آموزان کرمانی می گویند که نه تنها سوالات این آزمون لو رفته، بلکه تعداد افرادی که توانسته اند نمره قبولی 100 درصد را بگیرند بیش از سه برابر ظرفیت پذیرش این مدارس است.

والدین دانش آموزان می گویند که با توجه به این نتایج حالا نحوه پذیرش فرزندان ما در مدارس تیزهوشان به چه شکل خواهد بود.

در پی این موضوع با رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان تماس گرفتیم.

امید سلاجقه در این خصوص به «کرمان نو» گفت که نه تنها سوالات آزمون تیزهوشان بلکه سوالات هیچ آزمون دیگری در استان کرمان لو نرفته است و این ادعا کذب است.

وی با اشاره به اینکه آزمون سنجش هوش برگزار شده، سراسری و متمرکز بوده، می گوید: هنوز نتیجه این آزمون اعلام نشده است که بتوان ادعا کرد سه برابر ظرفیت پذیرش، قبولی داشته ایم.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: نتایج این آزمون سنجش هوش و استعداد از 20 شهریور ماه به بعد اعلام خواهد شد.

در پی حذف آزمون ورود به مدارس تیزهوشان وزیر آموزش و پرورش چندی پیش با بیان اینکه برای مدارس استعدادهای درخشان نگرانی‌هایی وجود داشت از جمله اینکه مبادا آنها که هوش برتر دارند در خلال این تصمیم دچار آفت شده و به فراموشی سپرده شوند، گفت: برای مهر 97 صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلامی را دارند گرفته می‌شود، بنابراین نیازی به کتاب تستی و آزمون نیست.

به گزارش «ایسنا» سید محمد بطحایی ادامه داد: بر این اساس افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به موقع اطلاع رسانی خواهد شد، گفت که سنجش هوش و استعداد برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود که روش­ها در حال طراحی است.

در حالی که برگزاری نحوه برگزاری آزمون هوش و استعداد در استان کرمان با جنجال هایی همراه شده است، اما اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان این موضوع را رد می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19532
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.