ورود دادستانی کرمان به موضوع گران‌فروشی‌های بازار

دادخدا سالاری روز گذشته در اولین جلسه این کارگروه اظهار کرد: در راستای مبارزه با مفسدین اقتصادی و اخلال گران در بازار کشور و با توجه به دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با گران فروشی های غیر متعارف در بازار، این کار گروه تشکیل شده است.
وی افزود: مقرر شد از امروز 14تیم  عملیاتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضائی و تعزیراتی به سرپرستی قضات ویژه بازار را مورد رصد قرار دهند و با متخلفان برخورد نمایند.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: در این طرح قضات به همراه تیم های ویژه با حضور در بازار و ارزیابی اظلاعات جمع آوری شده در صحنه خیابان و بازار ، با گرانفروشان که از این طریق اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور نموده اند و برای مردم و کشور ایجاد مشکل نموده اند برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: در این طرح  تمرکز اصلی و عمده بر روی مراکز عمده فروشی و شرکت هایی است که به صورت  گسترده اقدام به گرانفروشی کالاهای اساسی مردم می نماین.
دادستان کرمان اظهار کرد: طرح به صورت ویژه و شبانه روزی و به صورت مستمر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه گرانفروشان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق گرانفروشی تحت تعقیب قضائی قرار خواهند گرفت، ادامه داد: شعب ویژه ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان جهت رسیدگی به امر گرانفروشی تشکیل شده و پرونده ها خارج از نوبت و با قید فوریت رسیدگی خواهند شد.
سالاری گفت: باتوجه به دستور ریاست قوه قضائیه، این طرح  در سراسر استان کرمان از امروز آغاز خواهد شد و قانون گذار در این رابطه مجازات های سنگینی از قبیل حبس، مصادره اموال، شلاق و جزای نقدی پیش بینی کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.