2200 واحد مسکونی کوهبنان تسهیلات بازسازی دریافت کردند

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان امروز اعلام کرد: سایر واحدهای مسکونی شهرستان کوهبنان نیز به دلیل غیرمقاوم بودن از نظر سازه در حال مقاوم سازی هستند.
وی با بیان اینکه در زلزله 30 آذر سال گذشته 300 واحد مسکونی در شهر و 200 واحد در روستا 100 درصد خسارت دیدند اظهار داشت: تاکنون بیش از 279 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 121 میلیارد و500 میلیون ریال تسهیلات بانکی به حساب مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان واریز شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: صاحبان هر واحد مسکونی روستایی 45 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای مسکونی شهری 60 میلیون تومان تسهیلات و 13میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند.
وی بیان کرد: هزینه آواربرداری، تهیه نقشه ساختمانی و صدور پروانه نظارت توسط نظام مهندسی تا 80 متر مربع برای واحدهای آسیب دیده به صورت رایگان انجام شد.
سلطانی نژاد تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از وقوع زمین لرزه خدمات رسانی خود را بدون وقفه به زلزله زدگان کوهبنان ارائه داده و تا پایان بازسازی منازل مسکونی این منطقه نیز در کنار مردم خواهد ماند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان نیز گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساعت های ابتدایی زمین لرزه کوهبنان در منطقه حضور پیدا کرد و ارزیابی های لازم را در رابطه با تعداد و میزان واحدهای خسارت دیده انجام داد.
حسین جعفری افزود: علاوه بر واحد های آسیب دیده، ساختمان هایی هم که در معرض آسیب بودند که به منظور اجرای عملیات بازسازی کوهبنان ثبت نام کردند.
وی با اشاره به حضور بموقع مسئولان در منطقه زلزله زده کوهبنان تصریح کرد: دولت در اسرع وقت تسهیلات بازسازی این مناطق را به تصویب رساند و تا پایان سال 96 عمده مردم برای دریافت تسهیلات بازسازی منازل و اماکن خود اقدام کردند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان اظهار داشت: رئیس جمهوری در سفر به استان کرمان قول داده بود بازسازی واحدهای تخریبی در اسرع وقت به پایان برسد که این وعده در تیرماه به خوبی محقق شد و این واحدها به صورت کامل بازسازی شدند.
جعفری افزود: با توجه به افزایش قیمت در ماه های ابتدایی سال و با پیشنهاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیات دولت به واحدهای شهری 15 میلیون و 10 میلیون تومان به واحدهای روستایی، تسهیلات و وام بلاعوض پرداخت شد.
وی با اشاره به انجام مراحل پایانی بازسازی مناطق زلزله زده در کوهبنان بیان کرد: مردم تا این مرحله بازسازی، از خدمات رضایت نسبی دارند و همکاری خوبی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته اند.
زلزله ای به قدرت 5.2 ریشتر شامگاه 30 آذر 96 شهرستان کوهبنان و مناطق اطراف را لرزاند و خسارات مادی نسبتا زیادی به این مناطق وارد کرد.
کوهبنان در 180 کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22181
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.