در جریان سفر یک روزه استاندار به رفسنجان واقع شد؛


افتتاح طرح آبیاری قطره ای کبوترخان

استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به شهرستان رفسنجان طرح آبیاری قطره ای دهستان کبوترخان را افتتاح و از چندین پروژه عمرانی دیگر بازدید کرد.

 

دکتر فدایی صبح امروز چهارشنبه به همراه جمعی از مدیران استان در سفر یک روزه خود به شهرستان رفسنجان ، پس از استقبال جمعی از مسوولان، طرح آبیاری قطره ای دهستان کبوترخان را با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال افتتاح کرد.با  افتتاح این پروژه 83 هکتاری، ۲۰ درصد از سطح زیر کشت شهرستان رفسنجان آبیاری قطره ای می شود.

50 درصد محصولات کارخانه کاشی الماس کویر صادر می شود

 

در جریان این سفر استاندار کرمان و هیات همراه از کارخانه ی کاشی الماس کویر که برای ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است نیز بازدید کردند.

در جریان این بازدید مسوولین کارخانه کاشی الماس کویر یادآور شدند که 50 درصد محصولات این کارخانه صادر می شود.

بازدید از کارخانه ی داروی رفسنجان هم از دیگر برنامه های این سفر بود. این کارخانه که تنها کارخانه داروی جنوب شرق کشور است منتظر تامین اعتبارات لازم برای شروع به کار بوده با  توجه به اینکه در این بازدید رییس بانک رفاه استان هم حضور داشت، قرار بر این شد که مشکل تامین اعتبار این پروژه نیز حل شود.

دکتر محمدی سرمایه گذار کارخانه ی داروی رفسنجان در این بازدید گفت:«با راه اندازی این کارخانه قادر به تولید ۲۲ قلم دارو هستیم که قابل صادرات هم هستند.»

پس از بازدید از کارخانه ی دارو نوبت به بازدید از مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی خیرساز “آگاه ” رفسنجان رسید.

فاز یک این مجموعه ای با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان ، آماده بهره برداری است شایان ذکر است که این مجموعه مخصوص بانوان است.

مهمانشهر رفسنجان بیش از 2ونیم درصد افاغنه استان را پوشش می دهد

استاندار کرمان در جریان این سفر از بخش های مختلف مهمانشهر رفسنجان هم بازدید کرد. مهمانشهر رفسنجان شهرکی با تمام امکانات برای زندگی اتباع افغان است .

مدیر کل اتباع استان در حاشیه این بازدید با اشاره به انواع خدمات ارائه شده در زمینه آموزشی، بهداشتی و رفاهی به اتباع در این مجموعه، اظهار داشت: «حدود 5800 نفر در این مجموعه به صورت رسمی ساکن هستند و این مهمانشهر 2  تا 2ونیم درصد کل ساکنین افاغنه استان را پوشش می دهد.»

و افتتاح بعدی سفر استاندار اولین میدان «گفت و گو» با اعتبار 600 میلیون تومان بود و بعد از آن اولین گذر فرهنگی و گردشگری استان و پروژه پردیس بادگیر معین هم افتتاح شد.

در خاتمه این سفر یک روزه پس از آن فدائی با جانبازان قطع نخاعی رفسنجان دیدار  کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31983
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.