نرخ تورم شهریور خانوارهای کرمانی 3.4 درصد| کرمانی نسبت به دیگر استان‌ها کمترین هزینه خانوار را داشته‌اند

درحالی‌که میانگین نرخ تورم ماهانه در خانوارهای کشور در شهریورماه 5.4 بوده که کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان کرمان با 3.4 درصد افزایش و بیشترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 10.2 درصد افزایش بوده است.

بر اساس این گزارش نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به شهریورماه 1397 برای خانوارهای کشور به عدد 11.3 درصد رسید که بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان همدان 14.2 درصد و کمترین آن مربوط به استان کرمان 8.9 درصد است.

مرکز آمار ایران برای بررسی میزان نرخ تورم (طی مدت مشخص) خانوارهای کشور یک مجموعه کالا و خدمات یکسان را در دودسته «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» موردبررسی قرار می‌دهد.

در دسته «خوراكي‌ها، آشاميدنی‌ها و دخانيات» هزینه یک خانوار برای تهیه نان و غلات، گوشت قرمز و سفيد و فرآورده‌های آنها،  گوشت ماكيان، ماهی‌ها و صدف داران، شير، پنير و تخم‌مرغ، روغن‌ها و چربی‌ها، ميوه و خشكبار، سبزيجات (سبزی‌ها و حبوبات)، قندو شكر، مربا، عسل، شكلات و شيرينی، محصولات خوراكی طبقه‌بندی نشده در دسته‌های ديگر، چای، قهوه، كاكائو، نوشابه، آب‌میوه و دخانيات را موردبررسی قرار می‌گیرد.

در دسته «كالاهای غیرخوراکی و خدمات» نیز هزینه یک خانوار برای تامین پوشاک و كفش، مسكن و سایر خدمات (اجاره، خدمات نگهداری و تعمير واحد مسكونی، هزینه آب، برق و سوخت)، مبلمان و لوازم‌خانگی و نگهداری معمول آن‌ها، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ارتباطات، تفريح و فرهنگ، آموزش، هتل و رستوران، كالاها و خدمات متفرقه موردبررسی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20134
1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام دروغه،کرمان بعلت نداشتن استاندارو،هرج ومرج،که هرکس هرکاری دلش خواست میکندیک ربع گوجه فرنگی از4هزارتومان رسیدبه12هزارتومان سیب زمینی،پیاز،،،وغیره بیاییددرروستاههاببینیدچه خبره من خودم مامورافتخاری حمایت ازحقوق مصرف کنندگان ازسال1386هستم بابانک5ولی چون حامی نداریم کسی به حرفمان گوش نمیدهدنه اداره صنعت معدن تجارت،ونه فروشنده ها،،بازهم من درخدمتم تادرحومه کرمان فعالیت کنم وبه صنعت معدن تجارت واستانداری یاهرجایی کمک کنم تافشاراقتصادی ازروی دوش مردم برداشته شود09138402755

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.