افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار در کرمان

خداداد مقبلی با اشاره به آخرین وضعیت اعتراض کامیون داران و ناوگان باربری در استان کرمان افزود: نشست هایی در این زمینه با کامیون داران این استان برگزار شده است.
وی اظهار داشت: از اواخر دهه 80 یارانه ها از سیستم بازار حذف و آزادسازی قیمت ‌ها آغاز شد و این زمان آغاز رقابتی در بازار حمل بار برای ارتقای کیفیت خدمات بود.
مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان کرمان گفت: کرایه تابع عرضه و تقاضا است و در حقیقت نرخ کرایه توافقی بین صاحب کالا و راننده وجود دارد لذا در سالهای گذشته با کمبود بار، راننده ها نیز اصراری بر افزایش کرایه بار نداشتند.
وی افزود: 60 درصد از ناوگان باری استان کرمان در معادن فعال هستند و حدود پنج هزار از ناوگان باری استان در شهرستان سیرجان است.
انطور که ایرنا می نویسد مقبلی تصریح کرد: در استان کرمان  حدود 12 هزار و 400 ناوگان باری وجود دارد که یک ناوگان بسیار پرتوان است بنابراین این ناوگان اشتغالزایی خوبی ایجاد کرده و در توسعه اقتصادی این استان بسیار اثرگذار است.
مقبلی با بیان اینکه این اداره کل در 29 اردیبهشت ماه امسال یعنی قبل از اعتراضات رانندگان، جلساتی با انجمن ‌های مرتبط با رانندگان گذاشته است گفت: در این جلسات به این توافق رسیدیم که نرخ کرایه به 15 الی 20 درصد افزایش پیدا کند و این توافق به مدیر‌کل سیاسی امنیتی استان اعلام شد تا به فرمانداری های سراسر استان اطلاع رسانی شود.
وی افزود: از اواخر فروردین ماه افزایش قابل محسوسی در قیمت روغن، لاستیک و سایر وسایل مورد نیاز خودرو داشتیم و همین موضوع یکی از دلایل اعتراضات بود و رانندگان معتقد بودند که با افزایش قیمت لوازم مورد نیاز آنها باید نرخ کرایه نیز افزایش یابد.
مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان کرمان ابراز کرد: سهمیه سوخت نیز با وجود کارت هوشمند در این استان اختصاص داده می شود و وجود کارت هوشمند برای رانندگان الزامی است.
وی گفت: سامانه پیامکی 10000341 آماده دریافت هرگونه تخلفات رانندگان و شرکت ‌های باری و مسافربری در استان است.
استان کرمان دارای حدود 12 هزار و 400 ناوگان باری است و طی یک هفته گذشته کامیون داران برخی از نقاط این استان در اعتراض به مطالبات خود از حمل بار خودداری کردند.
اکنون بسیاری از کامیون داران به محل کار خود بازگشته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18068
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.