وضعیت نامناسب آب استان کرمان

ابراهیم علیزاده صبح روز ۸ خردادماه در جلسه بررسی اسناد امنیت غذایی استان کرمان اظهار کرد: وضعیت آب در کشور و استان کرمان حالت ویژه ای دارد و وضعیت آب استان از نظر کمّی و کیفی خیلی مناسب نیست.

وی افزود: این شرایط می طلبد متولیان به این مساله اهمیت ویژه بدهند، ضمن اینکه مدیریت بر آب یک مدیریت بحرانی است و باید تصمیمات کوتاه مدت گرفته و سند آب بروزرسانی شود.

علیزاده با بیان اینکه برخی از مشکلات، باید توسط مسوولان استان پیگیری شود، تصریح کرد: تامین آب موردنیاز استان در شرب و بهداشت و ارتقاء کیفیت آب شرب و بهداشت روستاها و شهرهای استان از اهداف سند امنیت آب استان است.

وی بیان کرد: ۵۷۸ روستا با کمبود آب مواجه بودند که طی سه سال گذشته مشکل ۱۱۷ روستا مرتفع شده و ۱۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار که فاقد آب بودند، تامین آب شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: انتقال آب از سد قدرونی به راور در بلند مدت از دیگر برنامه های سند آب است که ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره با اینکه پروژه انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم، بروات و روستاهای تابعه ۴۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: مشکل آب شرب ۷۲ روستا که دارای فلز سنگین بود، با نصب ایستگاه برداشت حل شده است.

آنطور که ایسنا می‌نویسد علیزاده تصریح کرد: در راستای اجرای سند امنیت آب، تصفیه آب شهرهای سیرجان و رفسنجان در حد نیاز مصرف شرب و بهداشتی با ایجاد ایستگاه برداشت با هدف حذف فلزات سنگین صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18059
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.