رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمان:


ادامه تعطیلی‌ها احتمال ورشکستگی برخی از مراکز علمی کاربردی را در پی دارد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی خصوصی هستند، تصریح کرد: شیوع کرونا نیز به دانشگاه های علمی کاربردی همانند مراکز خصوصی دیگر آسیب رساند و دیگر قادر به تحمل آسیب بیشتر نیستیم و ممکن است برخی از مراکز ما دچار ورشکستگی شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “محسن شمسی” پیش از ظهر امروز ۱۵ آبان ماه در مراسم آغاز فعالیت حضوری دانشگاه های علمی کاربردی استان کرمان گفت: حداقل ۶۰ درصد دروس دانشگاه علمی کاربردی عملی است و در دوران کرونا آموزش ها مجازی شد اما آموزش مجازی نمی تواند جایگزین تدریس دروس عملی شود.

وی بر لزوم واکسیناسیون همه دانشجویان تاکید کرد و افزود: با پیشگیری های لازم می توانیم احتمال وقوع حوادث را کاهش دهیم، بنابراین واکسیناسیون نیز یک راهکار برای مقابله با بیماری کرونا است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان تاکید کرد: همه مراکز علمی کاربردی استان کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی همه کلاس ها را به صورت حضوری دایر کنند و با توجه به اینکه تقریبا همه دانشجویان ما بومی هستند لذا مشکل سلف سرویس و خوابگاه نداریم.

وی ادامه داد: دانشجویان علمی کاربردی در ۱۴ مرکز در سطح استان در حال تحصیل هستند و مراکز ما ازدحام زیادی ندارند اما مسئولین مراکز علمی کاربردی استان کرمان بر نحوه رعایت شیوه نامه های ابلاغی حساسیت ویژه ای داشته باشند.

شمسی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی خصوصی هستند، تصریح کرد: شیوع کرونا نیز به دانشگاه های علمی کاربردی همانند مراکز خصوصی دیگر آسیب رساند و دیگر قادر به تحمل آسیب بیشتر نیستیم و ممکن است برخی از مراکز ما دچار ورشکستگی شوند.

وی ادامه داد: مراکز خصوصی دیگر همچون مراکز گردشگری، اصناف و … در این دو سال در مقاطعی بازگشایی شدند اما مراکز آموزشی در این دوران باز نشدند و این تعطیلی یکسره خطر بسیار جدی برای آموزش خواهد داشت و لطمه های آن را در چند سال آینده متوجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه های علمی کاربردی ایجاد شده آموزش مجازی به صورت سیستم کمک آموزشی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79427
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.