دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت:


لیست سیاه افراد سابقه‌دار در تیراندازی باید تهیه شود

سلامی خواستار تشکیل یک لیست سیاه از افراد حرفه‌ای که در سطح شهرستان جیرفت تیراندازی کرده اند شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت، با دستور کار پیشگیری از حمل سلاح غیر مجاز و تیراندازی، به ریاست حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان و با حضور بازپرسان دادسرای جیرفت و جانشین فرماندهی انتظامی و رییس پلیس پیشگیری و پلیس‌های تخصصی و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه قضایی شهرستان جیرفت در محل دادسرای شهرستان تشکیل شد.

حسین سلامی در جلسه تعاملی با جانشین فرماندهی انتظامی و رییس پلیس پیشگیری و رؤسای پلیس‌های تخصصی‌ها و کلانتری‌های شهرستان گفت: اگر از همان ابتدای امر با اراذل و اوباش نوپدیدی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در شهرستان و برهم زدن امنیت و آسایش مردم هستند با قاطعیت برخورد شود، آنان فکر حمل سلاح و تیراندازی وایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در سر نمی‌پرورانند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در بعضی موارد افراد بر خشم و عملکرد خود کنترل لازم را ندارند و بعضا متناسب با موضوع اتفاق افتاده تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ نمی‌کنند و به سمت واکنش‌های خشم آلود می‌روند.

او تاکید کرد: افراد بایستی بر احساسات و عملکرد خود مدیریت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد حوادث تلخی از این قبیل نباشیم.

دادستان جیرفت فراوانی سلاح و در دسترس بودن آن در مناطق جنوب و شرق استان را یکی از عوامل ارتکاب جرائم خشن دانست و گفت: باید فرهنگ نگهداری و حمل سلاح که در بعضی نقاط به عنوان یک ارزش و نشانه قدرت محسوب می‌شود در جامعه تغییر کند چرا که ممکن است همین سلاحی که برای قدرت و ارزش نگهداری می‌شود عاملی در جهت ناامنی و از هم پاشیدگی خانواده ها، قتل، ایراد جرح و ده‌ها جرم دیگر شود.

اوبا بیان این‌که پراکندگی جمعیت، وسعت شهرستان و اقلیم‌های متفاوت موجب افزایش اشتیاق برای داشتن سلاح در منطقه شده است، تصریح کرد: نوع اسلحه‌ای که وارد شهرستان می‌شود، نشان می‌دهد انگیزه قاچاقچیان، تجاری و به منظور کسب سود است.

سلامی همچنین خواستار تشکیل یک لیست سیاه از افراد حرفه‌ای که در سطح شهرستان تیراندازی کرده اند شد و گفت: لیست سیاه این افراد سابقه دار با پایشی که صورت می‌گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.

دادستان جیرفت اعلام کرد: دستگاه قضایی با کسانی که امنیت جامعه را دچار خدشه می‌کنند، تعارف ندارد و در این راستا در بحث برخورد و رصد آن‌ها جدی خواهیم بود.

سلامی با تاکید براینکه مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، گفت: امنیت تنها موضوعی است که افراد یک جامعه در مورد آن اختلاف نظری ندارند و همه به اتفاق خواهان آن هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79430
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.