فعالیت مدارس مشروط به وضعیت کرونا در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد: اگر تا اول مهر شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا زرد باشد، دانش آموزان بایستی به صورت یک روز در میان در مدرسه حضور داشته باشند.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان، در جلسه ستاد پروژه مهر با بیان ضرورت و اهمیت اجرای مطلوب پروژه مهر، گفت: باید با عزم جدی، مهری متفاوت رقم بزنیم تا در صورت بازگشایی مدارس شاهد حضور بانشاط و باطراوت دانش آموزان و معلمان باشیم.

او اضافه شدن دو کارگروه تخصصی بهداشت و سلامت همین طور آموزش و پرورش مجازی را به ابتکار و پیشنهاد دبیرخانه ستاد پروژه مهر تحسین کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های خوبی که صورت گرفته این کارگروه‌های جدید در کنار ۵ کارگروه دیگر می‌توانند به اجرای بهتر پروژه مهر کمک و ما را در دستیابی به اهداف عالیه در این مسیر یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نگرانی خانواده‌ها نسبت به سلامت فرزندانشان، گفت: اگر تا اول مهر شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا زرد باشد، دانش آموزان بایستی به صورت یک روز در میان در مدرسه حضور داشته باشند، به این معنی که هر روز نیمی از دانش آموزان هر کلاس به صورت حضوری و نیمی به صورت برخط از آموزش‌های حقیقی و مجازی بهره مند می‌شوند.

اسکندری نسب رعایت نکات بهداشتی را در مدارس بسیار ضروری دانست و بر نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر روند ثبت نام دانش آموزان تاکید کرد و گفت: هر چه نظارت بیشتر شود تخلف کمتر می‌شود و در کل باید تلاش شود اعتماد به آموزش و پرورش بیشتر شود.

او با بیان این که هیچ وجهی به صورت دستی نباید از اولیا در مدارس دریافت شود، بیان داشت: سال به سال باید جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان پایگاهی اجتماعی و مورد وثوق مردم بیشتر شناخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای اوقات فراغت دانش آموزان هم باید به گونه‌ای موثر و مطلوب در فضای مجازی برنامه ریزی شود چرا که آموزش از پرورش جدا نیست.

اسکندری نسب خواستار گزارش گیری مرتب کارگروه‌های ستاد پروژه مهر از اقدامات انجام شده شان، هر ۱۵ روز یک بار و ارسال به دبیرخانه شد و گفت: پروژه مهر، نماد همگرایی، ساماندهی، اثربخشی و برنامه ریزی مطلوب است و بهترین و باانگیزه‌ترین نیرو‌ها باید به عنوان مدیر یا معاون مدرسه منصوب شوند تا همه نواقص رفع و موانع برداشته شود.

او با بیان این که کلیدی‌ترین کار ما در آموزش و پرورش اجرای پروژه مهر است، گفت: باید همه برنامه‌ها برنامه محور باشد، همه مشکلات آموزش و پرورش باید در درون سیستم حل شود و باید بر اساس برنامه زمان بندی به گونه‌ای پیش رویم که اول شهریور دغدغه‌مند مدرسه تعیین تکلیف نشده‌ای نباشیم و شاهد مهری باشکوه‌تر باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52010
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.