مدارس معارف اسلامی صدرا در استان کرمان توسعه می‌یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تحصیل ۴۶۰ دانش آموز در مدارس صدرا استان گفت: توسعه این مدارس در استان کرمان در دستور کار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این سازمان از یکم تیر ماه سال 1360 رسماً کار خود را در کشور آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی فعالیت‌های تبلیغی دینی و ایجاد وحدت و انسجام از مهمترین وظایف این سازمان است، گفت: از ابتدای تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی تا کنون فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است و امروز تبلیغ دین و رساندن پیام اسلام مهمترین رسالت ما است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه مردمی بودن برنامه‌های دینی نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری است، بیان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا هم دیدیم که مردم پای کار آمدند، به دولت کمک کردند و بسیاری از مشکلات، توسط جریان‌های مردمی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه حدود 300 روحانی در مناطق مختلف استان کرمان از جمله روستاها کار تبلیغ دینی را انجام می‌دهند، افزود: مسجد باید پایگاه فعالیت‌های اجتماعی باشد و دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز همین است که مساجد فعال و مرکز فعالیت‌ها باشند.

حقانی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی ائمه جماعات مساجد استان کرمان در حال شکل‌گیری است، گفت: ائمه جماعات، امام منطقه فعالیت خودشان محسوب می‌شوند و محل مراجعه مردم هستند.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس صدرا که معارف اسلامی در آن بیشتر آموزش داده می‌شود در دستور کار است و سال گذشته دو مدرسه جدید صدرا در استان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: 460 دانش آموز در 12 مدرسه صدرا استان کرمان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی جهاد تبیین برای مبلغین در حال برگزاری است، بیان کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی نهج‌البلاغه و همچنین دوره‌های تخصصی افزایش جمعیت نیز در این مدت پیگیری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در حوزه آموزش و توسعه دارالقرآن‌ها در دستور کار است، افزود: در این راستا جلسات خانگی قرآن مورد تاکید است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی جریان مردمی در حوزه رسانه، سواد رسانه‌ای و تولید محتوا در این حوزه را پیگیری کردیم، گفت: اتفاقات خوبی هم در این حوزه افتاده که به‌صورت گمنام محتوا تولید و منتشر می‌شود.

حقانی با بیان اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی را وظیفه خود می‌دانیم و سال گذشته دوره تربیت راوی مکتب حاج قاسم به میزبانی استان کرمان برگزار شد و هزار راوی از سراسر کشور در این دوره شرکت کردند، ادامه داد: امسال نیز این دوره در استان کرمان برگزار می‌شود و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر در استان راه‌اندازی و جلساتی برگزار شده است که این عید بزرگ به خوبی برگزار شود، گفت: فضاسازی شهری در مناسبت‌های مذهبی معمولاً وظیفه شهرداری است اما مردم محور هستند و در نتیجه مردم باید پای کار بیایند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.