کلاس حضوری ۹۰ درصدی در کرمان/استاندار: تمهیدات برای کاهش نگرانی‌ها اتخاذ شد

استاندار کرمان که به بازدید از روند برگزاری حضوری کلاس‌های درس رفته بود می گوید با تشدید نظارت ها و نیز ایجاد امکان تعدیل فوری شمار دانش‌آموزان در هر مدرسه در صورت نیاز، خانواده ها نگرانی نداشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند که می گوید فرزندان خودش نیز به صورت حضوری در کلاس درس مدرسه و دانشگاه حاضر شده اند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دبستان دخترانه معرفت یک کرمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شلوغی مدارس گفت: فاصله های اجتماعی در برخی کلاس ها نامناسب بوده است اما با تشدید نظارت ها تلاش شده است که مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: بازگشایی مدارس طی مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی جاری به همین صورت ادامه می یابد اما مدارس استان با تعریف فضاهای جدید آموزشی از ابتدای مهرماه خلوت می‌شوند.

استاندار کرمان تصریح کرد: امکان تفکیک مدارس شلوغ و خلوت را از اکنون نداریم اما جای نگرانی وجود ندارد چون نظارت ها را افزایش داده ایم و ضمن اینکه با وجود مشاهده هرگونه علائم، امکان تعدیل شمار دانش آموزان وجود دارد.

زینی وند در عین حال اظهار داشت: ستاد ملی کرونا تقریبا در چند جلسه مفصل به آموزش حضوری مدارس پرداخت و رییس جمهور دستور دادند که تجارب مدارس در این خصوص اخذ شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، آموزش کاملا مجازی تاثیر بسیاری بر افت تحصیلی ‌دانش آموزان گذاشته بود و بیم آن می رفت که تداوم این خلاء در نظام آموزشی ما بخشی از دانش و بینش دانش آموزان را نیز دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه نظرات وزارت بهداشت در این حوزه اخذ و جامعه نیز واکسینه شده است عنوان کرد: ۹۰ درصد کودکان بالای ۱۲ سال ما واکسینه شدند و برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز تدابیری را با همکاری اولیا و مربیان اخذ می کنیم که واکسینه شوند.

زینی وند افزود: اول اینکه امروز با توجه به روند شیوع کرونا نگرانی جدی برای اینکه سلامت دانش آموزان به خطر بیفتد، نداریم، ضمن اینکه توصیه کردیم هر دانش آموز با کوچکترین علائم به مدرسه نیاید.

وی با بیان اینکه ضدعفونی سرویس حمل و نقل و مدارس انجام می شود تاکید کرد: اما فاصله گذاری با توجه به ساختار فعلی مدارس نامناسب است و کلاس ها خلوت نیست لذا نظارت شدید و دقیقی بر مدارس داریم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ستاد کرونای شهرستان ها نیز به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه در صورت مشاهده کوچکترین علائم کرونا در مدارس، تعدیل تعداد دانش آموزان را در مدارس لحاظ می کند و همان روز نیز در این زمینه تصمیم گیری می شود.
وی با اشاره به اینکه فرزندم پیش از عید به مدرسه رفته و به محض حضور در کرمان دوباره به مدرسه باز می گردد گفت: یک فرزند دانشجو هم دارم که در کلاس های دانشگاه حضور دارد.

زینی وند درباره اطلاع رسانی ها از بازگشایی حضوری مدارس نیز افزود: شاید در گذشته اعلام عمومی به والدین نشده اما بازگشایی مدارس ناگهانی نیست؛ پس از موج‌ اخیر کرونا دستورالعمل ها ابلاغ و مدارس بازگشایی شدند.

وی افزود: همچنین مدارس روستایی و عشایری کاملا حضوری بودند که پس از درگیری با موج اُمیکرون اختیارات اقتضایی برای تعطیلی مدارس به استان داده شد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: در بخش حضوری شدن مدارس در کرمان، دیگر کلاس غیرحضوری به صورت گذشته نداریم و تا به امروز خوشبختانه ۹۰ درصد دانش آموزان ما بر سر کلاس های خود حاضر شده اند.

به گفته رضا رضایی فیلم مربوط به کلاس درس مدرسه نیز برای مابقی غایبان در شبکه شاد قرار می گیرد و دانش آموز می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: پیش از این نیز مدارس عشایری، کم جمعیت و مدارس شلوغ ما باز بودند اما آموزش به صورت ترکیبی بود که از روز گذشته به صورت کاملا حضوری شده است.

به گزارش ایرنا در جریان بازدید از مدرسه معرفت یک کرمان مطرح شد که حتی تا ۴۸ دانش آموز در برخی کلاس ها حضور دارند و فاصله اجتماعی آنطور که باید رعایت نشده است.

استاندار کرمان همچنین از دبیرستان پسرانه شریعتی کرمان هم بازدید کرد که در این بازدید مشکلاتی همچون نداشتن سالن امتحانات و ورزش اعلام شد که استاندار دستور داد به صورت مشارکت با اداره کل نوسازی مدارس این فضاها تاسیس شود.
همچنین در این بازدید اعلام شد پرونده ۳۰ شهید دبیرستان شریعتی موجود است که استاندار کرمان دستور داد یادمانی برای این شهدا در محل همان مدرسه احداث شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86956
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.