تکذیب خبرسازی از کودکان کرونایی در کرمان/مقایسه روزانه آمارها درست نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشریح تازه‌ترین وضعیت ابتلای به کرونا در این استان بر پرهیز از مقایسه روزانه آمارهای این حوزه تاکید و بیان کرد: روند ابتلای کودکان نیز عادی و رشد پرشمار ابتلای کودکان گزارش نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا،  سعید صحبتی گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد موارد بستری در این استان متعلق به کودکان است و روند ابتلای کودکان اکنون با همین روند گزارش می شود.

وی توضیح داد: از اواخر اسفندماه که موج ششم را پشت سر گذاشتیم، روند کاهش کرونا را در استان شاهد هستیم و بررسی آمارها نشان می دهد که روند نزولی مبتلایان به کرونا در استان به حالت ثابت رسیده است.

کاهش بستری از ۳۰۰ مورد به ۸۰ نفر

به گفته صحبتی تعداد موارد بستری جاری که ملاک تحلیل روند بیماری کروناست از حدود ۳۰۰ نفر بستری در روز به حدود ۸۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا بستری جدید هستند بیان داشت: از سوی دیگر همین تعداد روزانه ترخیص می شوند.

صحبتی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز یک سری مخدوش کننده ها  از جمله مسافرت های نوروزی، تعطیلی ها، نبود بسیاری از پزشکان متخصص و تمایل مردم به حداقل بستری سبب شد تا در زمینه روند بستری ها، برآورد درستی از وضعیت جامعه صورت نگیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: اما از آنجاکه روند بیماری، بستری و مرگ و میر نوساناتی دارد مقایسه کردن روزانه موارد اشتباه است و باعث خطای تحلیلی می شود لذا بهتر است آمارها به صورت هفتگی تحلیل شوند.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86960
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.