کمبود فضای هنرستانی مهم‌ترین دغدغه توسعه متوازن | سواد رسانه‌ای اولیا و دبیران پایین است

سعیدی مدیر مدرسه علامه حلی کرمان به نمایندگی مدیران مدارس متوسطه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ مهم ترین دغدغه توسعه متوازن در دوره متوسطه دوم کمبود فضای هنرستانی و کارگاهی و تجهیزات فرسوده کارگاه ها است.

کمبود فضای هنرستانی و کارگاهی و تجهیزات فرسوده کارگاه‌ها

سعیدی مدیر مدرسه علامه حلی کرمان به نمایندگی مدیران مدارس متوسطه گفت: مهم‌ترین دغدغه توسعه متوازن در دوره متوسطه دوم کمبود فضای هنرستانی و کارگاهی و تجهیزات فرسوده کارگاه‌ها است.

وی ادامه داد:‌ تقویت اعتبارات کیفیت بخشی و بهسازی نیروی انسانی به لحاظ تخصصی بودن دروس و ضرورت آموزش‌های غیرحضوری در شرایط کرونا از دیگر مشکلات هنرستان‌ها است.

سعیدی از ناکافی بودن ساعت فعالیت آموزشی با توجه به نقش محوری آن‌ها گلایه کرد و گفت: کم بودن پست‌های تخصصی مدارس با توجه به بحران کرونا و آموزش‌های ترکیبی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ضرورت بررسی مجدد جدول دروس متوسطه دوم با توجه با قرار گرفتن دروس تحولی، کنکور و امتحان نهایی در پایه دوازدهم اشاره کرد و گفت: ضروری است محتوای کتب درسی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و شرایط فعلی متناسب‌سازی شود.

نماینده مدیران مدارس متوسطه عنوان کرد: در برخی نقاط با کمبود تجهیزات خوابگاهی در مدارس شبانه‌روزی با توجه با دایر بودن برخی خوابگاه‌ها در شرایط کرونا رو به رو هستیم.

وی افزود: عدم پرداخت به موقع مطالبات بخش خصوصی و قراردادهای برون سپاری شاخه کار و دانش نیز از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایین بودن سواد رسانه‌ای اولیا و دبیران

«علی‌رغم ایجاد بسترهای و زیر ساخت‌های لازم مجازی، سواد رسانه‌ای اولیا و حتی دبیران پایین است» این را شیخ اسدی نماینده اولیا و مربیان در جلسه شورای آموزش و پرورش می‌گوید.

در این جلسه شیخ اسدی اشاره‌ای هم به عدم اعمال ارتقا مدرک تحصیلی دبیران می‌کند و عدم اجرای آن را موجب عدم انگیزه معلمین می‌داند.

او که معتقد است هر یک از دو کانون خانواده و مدرسه باید به عنوان یک مرکز و نهاد تربیتی و آموزشی باشد بر آموزش والدین و برگزاری کلاس‌های مشاوره برای آن‌ها تاکید می‌کند.

پیشنهادهای او در این جلسه حول محور آموزش والدین می‌چرخد. ایحاد کانالی صدای مشاور با هدف پرسش و پاسخ والدین در شبکه شاد، برگزای برنامه‌های آموزشی مخصوص والدین در شبکه‌های تلویزیونی از جمله پیشنهادهای او برای تقویت آموزش و حل مشکلات بود.

شیخ اسدی در این رابطه توضیح داد: در جهت آموزش خانواده و کمک به حل آسیب‌های این بیماری بسیاری از والدین نیاز به حمایت مشاوره‌ای دارند.

او در این جلسه انتقادی از کندی سرعت اینترنت در سامانه شاد کرد و خواستار حل مشکل مذکور شد.

توسعه و تجهیز مراکز مشاوره‌ای انجمن، ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در حوزه انجمن اولیا و مربیان و بکارگیری مدیران توانمند و متعهد از دیگر خواسته‌های او در این جلسه بود.

او همچنین پیشنهاد داد تا در راستای حمایت از انجمن‌ها و تلاش بیشتر آن‌ها عملکرد انجمن‌های ممتاز از سوی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی و تقدیر قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56757
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.