۹۸ درصد جامعه هدف منطقه جنوب کرمان علیه سرخک واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از واکسیناسیون ۹۸ درصدی جامعه هدف علیه سرخک و سرخجه در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: واکسیناسیون سرخک در این منطقه با توجه به همجواری با استان های مرزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، اصغر مکارم با بیان اینکه بیماری سرخک یکی از مسری ترین بیماری های عفونی است به طوری که بیش از ۹۰ درصد افراد حساس در تماس نزدیک با این ویروس آلوده می شوند، افزود: اپیدمی سرخک سال ۱۳۹۳ از طریق افاغنه آغاز شد و اکنون واکسیناسیون اتباع خارجه بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: سرخک یک عفونت سیستم تنفسی مخصوص دوران کودکی است که از طریق تنفس منتقل می‌شود و به‌شدت واگیردار است.

وی علائم بیماری سرخک را تب، سرفه، آبریزش بینی و راش پوستی در نقاط مختلف بدن دانست و واکسیناسیون را مهمترین راه مقابله با این بیماری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت زمان اجرای طرح واکسیناسیون سرخک را از هشتم آبان ماه تا سوم آذرماه سال جاری برشمرد و جمعیت هدف این طرح را گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال، هفت سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز شامل متولدین یکم مهر ۹۲ تا یکم بهمن ۹۹ عنوان کرد.

وی هدف از واکسیناسیون طرح سرخک‌ را قطع زنجیره انتقال چرخش ویروس وحشی سرخک و سرخجه دانست و بر مشارکت گروه هدف در این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ۷۲۱ تیم در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در طرح واکسیناسیون سرخک فعالیت می کنند، بیشترین پوشش واکسیناسیون منطقه جنوب کرمان را در شهرستان های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد و فاریاب با ۹۹ درصد پوشش اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تعداد گروه های هدف جنوب کرمان را ۱۲۱ هزار و ۹۵۴ نفر برشمرد و از تزریق ۱۱۹ هزار و ۲۵۳ نفر واکسن سرخک در این منطقه خبر داد.

وی بر واکسیناسیون MMR در مناطق شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: این واکسیناسیون تکمیلی است تا شاهد دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی باشیم.

عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک در پی افزایش تعداد موارد ابتلا به سرخک، طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت در جنوب و شرق کشور به عنوان مناطقی که بیشترین ریسک تردد اتباع بیگانه و انتقال بیماری را دارند، انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80425
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.