از ابتدای سال جاری تاکنون؛


شناسایی دو مورد ابتلا به سرخک در استان کرمان

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی دو مورد مبتلا به سرخک در استان کرمان خبر داد.

دکتر سعید صحبتی مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خبرنگار «کرمان‌نو» می گوید: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتدای امسال فقط یک مورد تایید شده مبتلا به سرخک داشتیم که این فرد از اتباع بیگانه بوده که به تازگی وارد استان کرمان شده بود و همچنین یک نفر نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شناسایی شده است.
وی ادامه داد: در سال 1400 چندین مورد ابتلا به سرخک در سطح استان داشتیم که عمدتا این مبتلایان در گروه کودکان ونوزادان بودند و همه موارد از کشورهای شرقی وارد استان کرمان شده بودند.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که سرخک را یکی از مسایل جدی بهداشت و درمان کشور شده است، اظهار کرد: بیماری سرخک در کودکان یک بیماری جدی است و در اپیدمی ها یک تا پنج درصد از مبتلایان فوت می کنند.
وی عفونت های ریوی، عفونت گوش، عفونت مغزی و موری را از عوارض این بیماری برشمرد و افزود: بزرگسالان تا رده سنی حدود 25 سالگی در جریان این اپیدمی ها اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند احتمال ابتلا در آنها وجود دارد اما به طور کلی سرخک بیماری اطفال و کودکان است.
صحبتی با بیان این مطلب که این بیماری با تزریق واکسن قابل پیشگیری است، عنوان کرد: افرادی که مطمئن نیستند فرزندانشان دو نوبت واکسن سرخک دریافت نکرده اند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.