سناریوی حمله هوایی و آلودگی شیمیایی در کرمان اجرا شد

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور فرضی امداد و نجات با سناریوی حمله هوایی و آلودگی شیمیایی در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری مانور فرضی امداد و نجات با سناریوی حمله هوایی و بمباران شیمیایی، گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و تحقق شعار این هفته «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» و با هدف تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری مانور امداد و نجات با مشارکت اعضای کمیته امدادونجات شورای پدافند غیرعامل در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.

او افزود: آمادگی دستگاه‌ها در برنامه ریزی، حساس سازی و ارتقاء توانایی مدیران در هدایت اضطراری نیرو‌های تحت امر در حوادث شیمیایی از اهداف برگزاری این مانور است.

فلاح با اشاره به سایر اهداف این مانور بیان کرد: ارتقاء هماهنگی ها، ارتباطات بین سازمانی و اثربخشی، برنامه ریزی‌های عملیاتی کارگروه امدادونجات، ارزیابی منابع دستگاه ها، تعیین کمبود‌ها و کاستی‌های احتمالی نیز از اهداف دیگر اجرای این مانور است.

او گفت: این مانور با سناریوی حمله هوایی و بمباران در کارخانه مواد شیمیایی توسط هلی کوپتر نظامی دشمن در یک ناحیه صنعتی که شامل ۲۰ کارخانه فعال در این منطقه است و قریب یک هزار نفر از کارکنان و کارگران در منطقه و در شعاع ۳۰۰۰ متری حضور داشته و مشغول کار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: در اثر انفجار حریق وسیعی در یکی از کارخانجات ایجاد شده و ساختمان این واحد صنعتی قریب ۸۰ درصد تخریب شده است.

فلاح افزود: ۶ نفر از کارگران این مرکز صنعتی دچار مصدومیت و سوختگی ناشی از حریق و ریزش ساختمان شده اند و تلفات جانی گزارش نشده است، اما احتمال آلودگی سایر افراد حاضر در ناحیه صنعتی بسیار زیاد است.

او بیان داشت: طراحی این مانور الگوی چگونگی کنترل، هدایت و سازماندهی مناسب با مدیریت صحنه عملیات امداد و نجات، حفظ و ارتقای توان عملیاتی تیم‌های امداد و نجات برای مقابله با شرایط اضطراری و ارتقاء توانمندی آن‌ها در سطح استان مد نظر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79285
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.