نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در کرمان

در آستانه ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ استکبارستیزی در دبیرستان امام خمینی (ره) آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نواخته شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در آستانه ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ استکبارستیزی در دبیرستان امام خمینی (ره) آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نواخته شد.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا، گفت: در آغاز جنگ تحمیلی که دشمن ناگهانی به کشور ما حمله کرد در ابتدای امر، مغرورانه به مرز‌های ما حمله کرد، اما دیری نپایید که زنان و مردان و جوانان و نوجوانان این سرزمین با اراده مستحکم در برابر دشمن ایستادند.

او افزود: بهترین خاطرات دانش آموزان آن زمان این بود که با ندای رهبرشان کلاس‌های درس را تعطیل و به مناطق عملیاتی اعزام می‌شدند و از مخلص‌ترین افرادی بودند که در سنگر‌ها می‌جنگیدند و امروز سهم زیادی از شهدا و رزمندگان، از دانش آموزان آن زمان هستند که در مقابل دشمن مردانه ایستادند و حماسه‌های جاویدی خلق کردند که نمونه اش حسین فهمیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بسیاری از رزمندگان نوجوانی که روی سیم‌های خاردار می‌خوابیدند و مسیر را برای عبور رزمندگان هموار می‌کردند الگو‌های بی نطیری برای همه ما هستند، آینده کشور به واسطه شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم، پررونق‌تر خواهد بود، در شرایط حساسی هستیم که در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم همه دانش آموزان با حضور گسترده در همه برنامه‌های علمی و فرهنگی می‌توانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند.

اسکندری نسب تصریح کرد: امروز اعتقاد ما این است که بر اساس سندتحول بنیادین و همه اسناد بالادستی باید دانش آموزی تراز انقلاب اسلامی فراهم کنیم، تلاش دانش آموزان در این مسیر می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

او افزود: سرداران و فرماندهان در هیچ حوزه‌ای به دشمن اجازه نفوذ و پیشروی و ناامنی ندادند، از جمله جنگ‌های ۳۳ روزه که نشان از شهامت و بیداردلی همه دلسوزان عرصه دفاع بوده از جمله شهید سلیمانی که نشان داد صداقت و شهامت می‌تواند دستاورد‌های بی نظیری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به آموزش حضوری گسترده‌تر از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: شما باید تلاش کنید تا کشوری امن و آرام داشته باشیم کشوری که در سطح منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، در گام دوم انقلاب اسلامی توصیه بر علم آموزی برای سربلندی ایران دارد، امروز در کانون پرعزت و پر افتخار مدرسه که کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون اصلی تحول است باید به جایگاه اصلی مدرسه پرداخته شود تا بتوانیم مدرسه‌ای سرزنده داشته باشیم.

اسکندری نسب بیان کرد: به ویژه در شرایط سخت کرونایی که دشمن تلاش می‌کند تا یاس و ناامیدی را به جامعه و خانواده‌ها تزریق کند باید بیشتر آگاه و هوشیار باشیم و به ترفند‌های شوم آن‌ها توجه نکنیم و از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم.

زنگ استکبارستیزی در آستانه ۱۳ آبان با حضور جمعی از مسئولان استان، فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان امام خمینی (ره) آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نواخته شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.