پایان اعتراض ۲ روزه کارگران معدن دره‌زار سیرجان


قول تعیین تکلیف قرارداد کارگران تا ۱۰ روز آینده

اعتراض ۲ روزه کارگران معدن دره‌زار سیرجان امروز پس از برگزاری کمیسیون کارگری این شهرستان و قول تعیین تکلیف قراردادها تا ۱۰ روز آینده و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تا یک ماه آیند پایان یافت.

کارگران معدن مس دره زار سیرجان که روز سه شنبه در اعتراض به برخی خواسته‌های صنفی دست به تجمع زدند. نداشتن طرح طبقه بندی و این که قراردادهای کارگران بر اساس قانون اداره کار است، اما ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار می‌کنند و حقوق‌ ‌آن‌ها به این میزان نیست، جزو مهمترین خواسته‌های آنان بود.

در حالی که این تجمع امروز وارد دومین روز خود شده بود؛ کمیسیون کارگری شهرستان سیرجان برگزار و مشکلات و خواسته‌های صنفی کارگران بررسی شد.

«محمدرضا آقاخانی» رییس اداره کار سیرجان به «کرمان‌نو» می‌گوید: به دنبال اعتراض کارگران معدن مس دره زار کمیسیون کارگری شهرستان سیرجان امروز با حضور نمایندگان کارگران و نماینده شرکت ملی مس و دیگر مسئولان برگزار شد.

او ادامه داد: در خصوص خواسته امنیت شغلی و این که کارگران در آینده در شرکت ملی مس به کار گرفته شوند، مدیران شرکت مس تاکید کردند در زمان جذب نیرو این موضوع لحاظ شده و قطعا از کارگران استفاده می‌شود.

او در خصوص همسان سازی حقوق کارگران گفت: مقرر شد مزایایی که در سایر شرکت‌های اقماری مس در نظر گرفته شده به شرکت جهان پارس  که شرکت پیمانکاری است نیز داده شود.

به گفت آقاخانی با تصمیم شورای کارگری شرکت باید برای طرح طبقه بندی در یک ماه آینده ارزیاب مشخص و ظرف شش ماه طرح را اجرا کند،  مابه التفاوت حقوق کارگران تا زمان اجرا نیز  به کارگران داده می‌شود.

آن طور که یکی از کارگران حاضر در جلسه به «کرمان‌نو» می‌گوید: مصوب شد در ۱۰ روز آینده تکلیف قراردادها مشخص و تا ۲۰ روز آینده تکلیف حقوق‌ و مزایایی که  شرکت مس به کارگران معادن دیگر می‌دهد بررسی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80072
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.