پورابراهیمی در بازدید از کارخانه فولاد راور خبر داد


آغاز تحولات بزرگ در حوزه اشتغال راور با افتتاح طرح های صنعتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحولات بزرگی در حوزه اشتغال راور با افتتاح طرح های صنعتی در حال شکل گیری است گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه فولاد راور انجام خواهد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “محمدرضا پورابراهیمی” در بازدید از طرح های توسعه ای فولاد راور گفت: فاز دوم عملیات اجرایی پروژه هایی که در راور شکل گرفته در حوزه فولاد است.

وی پیشرفت کار در بخش میدانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس برنامه زمانبندی و توافقات انجام شده در مجموعه پروژه فولاد راور قرار است پروژه ۱۰۰ هزار تنی فولاد راور که سازه و زیرساخت آن در حال آماده شدن است تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه برابر این مقدار به صورت غیر مستقیم در این پروژه به کار گرفته خواهند شد.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به مجموعه سرمایه گذاری که در این بخش صورت می گیرد تا سال آینده اتفاقات مثبتی برای شهر و شهرستان راور رقم خواهد زد.

وی گفت: همزمان با اقدام در اجرای طرح فولاد راور خوشبختانه موضوع خط سوم آهن اسفنجی نیز که امروز از آن بازدید شد در حال نهایی شدن است و در شهریور سال آینده همزمان با اجرای این پروژه خط سوم آهن اسفنجی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خط دوم آهن اسفنجی راور نیز که امروز عملیات گرمسازی کوره آن آغاز شده ظرف ۲۰ روز آینده عملا تولید ۳۵ هزار تنی آن آغاز خواهد شد که ظرفیت اضافه ای بر خط تولید اول است.

پورابراهیمی تصریح کرد: در کنار این طرح ها، طرح تولید پودرهای آلیاژی که یکی از نیازهای ماست با پیگیری های انجام شده کلیات و طرح مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده و قرار است ظرف یک ماه آینده پیگیری لازم برای دریافت مجوزهای آن انجام و عملیات اجرایی آن در راور آغاز شود ما مطمئن هستیم اتفاقات خوبی که در این مجتمع بزرگ در حال شکل گرفتن است و آغاز تحولات بزرگی برای اشتغال در راور است.

وی گفت: در حال حاضر نیز حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند و ۵۰ نفر ظرف یک تا دو هفته آینده به پروژه فعلی اضافه خواهند شد و پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده مجموع شاغلین در این حوزه به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم برسد. این میزان اشتغال بدون اجرای طرح سوم پودرهای آلیاژی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجموع این افتتاح ها رویکرد جدیدی را در تحولات صنعتی منطقه رقم خواهد زد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78981
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.