استاندار کرمان: ایران بیشترین هزینه را برای مناطق اهل‌سنت داده است

استاندار کرمان گفت: جمهوری اسلامی بیشترین هزینه مادی و معنوی را بین امت ها و سرزمین هایی داده است که بیشترین ساکنان آنها با افتخار، برادران و خواهران اهل سنت ما هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در شهرستان قلعه گنج این استان افزود: نمونه حاضر این مساله که خیلی از آن فاصله نگرفته ایم، مرور زندگی و اقدامات سردار شهید سلیمانی هم در داخل کشور در حوزه های مناطق سنی نشین و هم جبهه مقاومت و کشورهای جهان اسلام است.

استاندار کرمان اظهار داشت: اگر آیین برادری، امت واحده و اعتقاد راسخ به امت اسلامی را مدنظر قرار نمی دادیم در درون کشور ممکن بود بهتر و قوی تر از منافع خاص کشور و سرزمینی به نام ایران دفاع کنیم، اما عمق استراتژیک و حضورمان را در خارج از مرزها برده که به میمینت یک حکومت مقتدر و توانمند چتر امنیت بر بالای سر سرزمین هایی که برادارن و خواهران زیادی از اهل سنت در آن هستند، بگسترانیم.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات روز به روز قوی تر می شود، با حقانیت و موثرتر از قبل پیش می رود و با تاسیس پایه هایی که در نظام دمکراسی منحصربه فرد است تا به امروز دوام آورده است.

استاندار کرمان اظهارداشت: در درون مرزهایمان با توجه به عنایات مقام معظم رهبری به برداران و خواهران افغانستانی، در نظام و نظامات سیاسی و بین الملل، کشوری را سراغ نداریم که مرزهایش را اینچنین بر روی اتباع یک کشور خارجی باز کند و حدود ۷۰ درصد از همین اتباع طبق قوانین بین المللی غیرمجاز هستند.

زینی وند با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تحصیل اتباع افغانستانی حتی اتباع غیرمجاز در ایران تصریح کرد: ما در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با مدارسی مواجه هستیم که بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آنان از اتباع افغانستانی و بیش از ۸۰ درصد از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث فاقدان شناسنامه از مطالبات جامعه است افزود: بنده به عنوان مطلع یا تصمیم گیرنده در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان می گویم که هر کسی در سرزمین ایران یک برگه یا نشان از ایرانی بودن را بیابد، بی شناسنامه نخواهد بود، هر چند شناسایی هویت و اخذ تابعیت اصولی دارد که باید رعایت شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از برادران اهل سنت از مرزهای کشورمان حفاظت می کنند تاکید کرد: در حوزه مسئولیت و خدمات رسانی تفاوتی بین شیعیان و اهل سنت در کشور نیست و شاید در برخی جاها سختگیری حتی نسبت به شیعیان بیشتر بوده؛ هرچند هر نظام سیاسی در صلاحیت افرا ملاحظات خود را دارد.

وی گفت: هیچ تفاوتی در خدمت رسانی نباید داشته باشیم که در غیر اینصورت ظلم به جمهوری اسلامی است و تمام زیرساخت ها در مناطق سنی نشین استان کرمان جزو اولویت ها در تخصیص اعتبارات قرار دارند و این وظیفه ماست.

به گزارش ایرنا یازدهمین همایش گفتمان برادی علمای شیعه و سنی که از صبح دیروز چهارشنبه در قلعه گنج در جنوب استان کرمان با برگزاری کارگاه های تخصصی شروع شده بود امروز پایان یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78985
1 نظر
  1. ف . ع می گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام و عرض ادب و خداقوت
    ضمن تقدیر از زحمات تمام مسئولین استان کرمان
    ولی متاسفانه در منطقه چاه ابراهیم هنوز در ۲۶ روستا بیش از ۵۰۰۰ نفر بدون آب و گاز و سرویس بهداشتی و حمام و خانه و … تنها در کپرهایی فرسوده زندگی می کنند و این مایه شرمساری هست که بعد از گذشت ده سال از علنی شده این مسائل در رسانه ها هنوز در همان وضعیت سابق به سر می برد .
    ان شاالله که از جنگ بر سر قدرت دست برداریم و به حل امور مردم مظلوم این مناطق بپردازیم .
    موفق و موید باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.