احتمال تغییر مدیرعامل گهرزمین


فلاح در یک قدمی خداحافظی

پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، موضوع احتمال تغییر مدیرعامل شرکت گهرزمین نیز به میان آمد.

درج نام محمد فلاح در گزارش تحقیق و تفحص مجلس با ذکر این نکته است که وی توسط رزم‌حسینی وزیر سابق صمت به عظیمیان مدیرعامل وقت مبارکه معرفی شده بود تا نماینده سهام مبارکه در هیات مدیره گل گهر باشد، شاید همین معرفی دلیل اصلی طرح دوباره نام گهرزمین در میان افکار عمومی استان کرمان شده باشد.

این درحالی‌ست که بیش از ۱۵ سال از بازنشستگی محمد فلاح در ناجا می‌گذرد و او که دبیرکلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را در کارنامه خود دارد، دوران بازنشستگی را به پسته‌کاری در ساوه مشغول بود و تحصیلات و سوابق مرتبطی نیز با حوزه فولاد و سنگ آهن نداشته و ندارد.

طبق صورتجلسه‌ای که در گذشته از سوی سهامداران تنظیم شده است، اکنون وزیر صمت به طور قانونی مسئول انتخاب مدیرعامل «گهرزمین» است.

در همین باره یک منبع آگاه به کرمان نو گفت: وزیر صمت قصد تغییر مدیرعامل گهر زمین را دارد اما برخی از صاحب‌نفوذان در استان اصرار بر ابقای فلاح دارند تا وی همچنان مدیر عامل یک بنگاه بزرگ معدنی‌ بماند! بنگاهی که در ماههای اخیر شایعاتی مبنی بر وجود فساد در عملکرد مدیران آن در فضا مجازی منتشر شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که مشورت‌های بحرینی داورانی مشاور استاندار در امور صنعت و معدن و محمد جلال‌مآب رییس هیات مدیره گهر زمین در پافشاری برخی نیروهای سیاسی برای ابقا فلاح بی‌تاثیر نبوده است.

گرچه این منبع آگاه از سنبه پر زورتر برخی در تثبیت فلاح در گهرزمین خبر می‌دهد اما با این وجود گویا تاکنون اسامی زیادی مثل محیاپور ،خلیلی، خضری‌پور، علیخانی، امرایی ، کرمی شاهرخی، صادقی و جلال مآب به عنوان گزینه‌های جایگزین فلاح بر روی میز فاطمی امین وزیر صمت رفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95659
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.