تولید نزدیک به ۹۰۰ کیلو گوشت طیور توسط مددجوی سیرجانی

زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان طی هر دوره سه‌ماهه میانگین حدود ۹۰۰ کیلوگرم گوشت طیور تولید و روانه بازار فروش می‌کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، خانم الهامی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان است که به دلیل نداشتن منبع درآمد با دو فرزند در تأمین معاش و ادامه زندگی با مشکلات فراوانی همراه می‌شود که درنتیجه از طریق حمایت این نهاد و دریافت وام اشتغال باوجود محدودیت‌های خاص محیطی و امکانات کم روستایی توانسته است به پرورش بوقلمون و مرغ گوشتی مبادرت ورزد.
وی که هم‌اکنون ۴۰ سال سن دارد به‌عنوان یک پرورش‌دهنده طیور و چهره‌ای موفق و نمونه در شهرستان سیرجان مطرح‌شده است.
این زن سرپرست خانوار تحت حمایت درباره مشکلات زندگی‌اش قبل از اجرای طرح گفت: وقتی مشکلات زندگی روزبه‌روز بیشتر شد و برای تأمین مخارج زندگی خود و دو فرزندم با مشکلات زیادی مواجه شدم باراهنمایی اطرافیان به کمیته امداد که تنها امید بسیاری از نیازمندان در شرایط فعلی است مراجعه کردم و پس از انجام مراحل قانونی سال ۱۳۹۸ تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم و باراهنمایی و حمایت‌های این نهاد اقدام به پرورش بوقلمون و مرغ گوشتی و تخم‌گذار کردم.
وی ادامه داد: با دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات اشتغال در مرحله نخست ۱۰۰ قطعه جوجه بوقلمون و ۲۰۰ قطعه جوجه مرغ و خروس خریداری و اقدام به پرورش آن‌ها کردم.
الهامی افزود: با تلاش و رسیدگی به طیور و هم‌چنین راهنمایی و مشاوره کارشناسان حوزه اشتغال طی دوره سه‌ماهه موفق به تولید ۶۳۰ کیلو گوشت بوقلمون و بیش از ۲۰۰ کیلو گوشت مرغ کاملاً ارگانیک شده‌ام.
وی بابیان اینکه میانگین ماهیانه پنج میلیون تومان از محل فروش گوشت این تعداد قطعه بوقلمون و مرغ درآمد کسب می‌کنم گفت: به دنبال توسعه طرح خود هستم و تمام تلاشم را می‌کنم که به کارآفرین موفقی تبدیل شوم و بتوانم زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار زیادی را فراهم کنم.
شایسته ذکر است؛ هم‌اکنون ۱۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان سیرجان درزمینهٔ پرورش طیور در حال فعالیت هستند و درامد کسب می کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.