شناسایی ۱۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد ۸ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری


ظرفیت جهان فولاد سیرجان ۴ برابر می‌شود

عملکرد صنایع و شرکت‌ها بخصوص شرکت‌های فولادی در سالیان اخیر متأثر از برخی کمبودها از جمله محدودیت‌های انرژی بوده اما؛ در این میان هستند شرکت‌هایی که با برنامه‌ریزی به‌موقع و دقیق توانسته‌اند بخشی از کاستی‌های تحمیلی را جبران کنند و روند صعودی خود را حفظ کنند.

شرکت جهان فولاد سیرجان در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سودآوری مطلوبی را رقم زده و ضمن کسب سود دوبرابری، ۷۳ درصد از کل سود سال ۱۴۰۱ را پوشش داده است.

این عملکرد مثبت و روبه‌جلو در حالی رقم خورده که این شرکت همانند بسیاری از شرکت‌ها در تابستان با محدودیت مصرف برق مواجه بوده و همین موضوع، در روند تولید وقفه ایجاد کرده است. البته کاهش تولید در نتیجه قطعی برق طی ماه‌های اخیر جبران شده و هم اکنون آمار تولید محصولات در نزدیکی اعداد و ارقام سال گذشته قرار دارد و قطعاً با این روند تا پایان سال نه‌تنها کاهش تولید جبران می‌شود بلکه می‌توان شاهد افزایش آن نیز بود.

در راستای حل معضل قطعی برق و برطرف‌کردن این چالش در سال‌های آتی، شرکت جهان فولاد سیرجان برنامه خودتامینی را در دستور کار قرار داده و در این راستا، با خرید ۱۴ درصد از سهام شرکت گهر انرژی سیرجان با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق، بخشی از انرژی موردنیاز خود را از طریق این شرکت تأمین خواهد کرد و در سال‌های آتی میزان محدودیت‌های مصرف انرژی به‌مانند سال جاری نخواهد بود و فرایند تولید و فروش محصولات بدون تلاطم و روی ریل پیش‌بینی‌ها انجام خواهد گرفت. همچنین، برنامه احداث نیروگاه خورشیدی را نیز در برنامه‌های کاری خود دارد.

در این میان، شرکت با افزایش صادرات و فروش در بازارهای خارجی، مقدار کل فروش را در مدت ۸ماهه منتهی به آبان سال جاری به ۴۹۴ هزار تن رساند که اندکی بیش از همین مدت از سال قبل است.

مهم‌ترین و درآمدزاترین محصولات شرکت شمش و میلگرد است که حجم فروش میلگرد در مدت یاد شده ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود که بیانگر آن است که به‌خوبی نیاز بازار داخل به میلگرد را تأمین کرده است. مقدار صادرات شمش فولادی نیز با جهش ۱۰۰ درصدی همراه شده است.

شرکت جهان فولاد سیرجان در ۸ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری حدود ۱۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده که رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

این نکته را باید مدنظر داشت که با راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت تا ۴ برابر افزایش خواهد یافت و از ۹۶۰ هزار تن کنونی به ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تن خواهد رسید و به‌این‌ترتیب، به یکی از غول‌های تولید آهن اسفنجی کشور تبدیل خواهد شد.

پروژه واحد احیاء مستقیم شماره ۲ «فجهان» با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه مگامدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال نیز تا پایان ۳ماهه نخست سال آینده وارد مدار خواهد شد.

در کنار آن، پروژه‌های فولاد آلیاژی، کلاف و ذوب و ریخته‌گری شماره ۲ را نیز در دست اجرا دارد که طی سال‌های آتی وارد مدار تولید خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی پروژه‌ها و وارد مدار شدن تولیدات جدید، در سال آینده مبلغ سودآوری شرکت به بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال برسید که رقم قابل‌توجهی تلقی می‌شود و امید می‌رود روند سودسازی «فجهان» همچنان بر مدار صعود بچرخد و کام سهام‌داران و سرمایه‌گذاران خود را شیرین کند.

image.png 1

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.