دستاورد سفر وزیر صمت به رفسنجان چی بود؟

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر وزیر صمت به رفسنجان مقرر شد تا سال آینده اشتغال بالایی در مجتمع مس رفسنجان برای جوانان رفسنجان و انار ایجاد شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی در تشریح سفر وزیر صمت به رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اطلاعی که از سفر وزیر صمت به استان کرمان داشتم، در تماس با وزیر درخواست کردم سفری به مجتمع مس رفسنجان داشته باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه وزیر صمت در مدت‌زمان کوتاهی که با برنامه‌های فشرده در طول این سفر داشت، در جریان طرح‌ها و پروژه‌های مهم مجتمع مس رفسنجان و ظرفیت مس و تولیدات مس قرار گرفت ادامه داد: وزیر، از معدن، کارخانه تغلیظ و چند پروژه توسعه در مجتمع بازدید کرد و اگرچه در فرصت محدودی که وجود داشت موفق نشد با کارگران و کارمندان مس دیدار داشته باشد، اما لازم بود که توسعه مس را ببیند و در جریان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که انجام شده قرار بگیرد و این خبر را برای دولت می‌برد که بچه‌های رفسنجان و مدیران رفسنجانی توانستند این کارهای بزرگ را در مس انجام دهند.

حجت‌الاسلام جلالی عنوان کرد: طرح‌های توسعه خیلی مهمی با سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ در دست اقدام است و تا پایان امسال افتتاح سه پروژه بزرگ را در مس خواهیم داشت که هم به تولید می‌افزاید و هم اشتغال خوبی برای جوانان رفسنجان و انار ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در این سفر مصوب شد اکتشافات توسعه پیدا کند و تا عمق بیشتری حفاری صورت گیرد تا به ذخایر بیشتری دست یابیم؛ همچنین مقرر شد شرکتی برای خرید ماشین‌آلات تشکیل و چندین دستگاه حفاری برای انجام اکتشافات اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مس در حال پیشرفت است، گفت: ما در این دوسال بر تثبیت مدیریت بومی در مجتمع مس رفسنجان تاکید داشتیم تا آرامش بر فضای شهرستان حکمفرما باشد و در این مسیر به جریان توسعه پایدار در منطقه کمک شود؛ تاکید وزیر صمت هم، تثبیت و حمایت از مدیران شایسته بومی در مجتمع‌ مس بود.

وی اذعان کرد: مدیران ما تلاشگر، پرکار و  متخصص هستند و مورد حمایت ما قرار دارند، مس برند رفسنجانی‌هاست و مس رفسنجان، سرچشمه مس ایران است.

حجت‌الاسلام جلالی در همین رابطه اضافه کرد: ما توانستیم اشتغال را به نیروهای رفسنجانی اختصاص دهیم، البته هنوز در این خصوص راضی نیستیم اما تا سال آینده اشتغال بیشتری برای بچه‌های رفسنجان و انار ایجاد می‌شود و این قول را از وزیر صمت گرفتم.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد: مدیران لایق و شایسته مس که در راستای توسعه مس تلاش می‌کنند مورد حمایت ما و مردم خواهند بود، ما هم نخواهیم گذاشت توسعه مس آسیب ببیند و حرکت رو به صعود آن متزلزل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91659
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.