موانع هشت واحد تولیدی کرمان رفع می‌شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: موانع پنج واحد تولیدی منطقه جنوب و سه واحد در شمال کرمان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان بررسی و در این نشست برای رفع مشکلات تولید این واحدها با ارائه راهکار، مصوباتی اتخاذ شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین مهرابی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان افزود: شرکت توسعه و سرمایه گذاری البرز کویر مشکل تامین آب، شرکت سینوس تولید رب گوجه و شرکت آب معدنی زلال سبزواران بدهی آب منطقه ای، شرکت سرزمین جلگه های آفتابی طرح سنگ بری و شرکت آراد شیمی مشکل زیست محیطی داشتند که پیرو تعطیل نشدن این واحدها با توجه به مشکلاتشان تصمیم گیری کردیم.

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی ما حمایت از تولید است و درصدد سنگ اندازی نیستیم لذا شرکت شهرک ها، صمت، محیط زیست و سرمایه گذار وضعیت واحدهای تولیدی را بررسی کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: پرونده زیست محیطی واحد تولیدی آرادشیمی جنوب این استان به کارگروه اتاق بازرگانی ارجاع و ظرف یک هفته بررسی لازم در زمینه آلایندگی انجام شود و ارجاع پرونده به دستگاه قضا بدون بررسی کارشناسی به جایی نمی‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با اشاره به مشکل واحد تولیدی مینا پلیمر ایرانیان با شرکت توزیع نیروی برق شمال استان پس از برگزاری جلسات کارشناسی، گفت: این پرونده در مراجع قضایی پیگیری شد و یک فقره چک در قبال بدهی با تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت بدهی خود تحویل دهد.

مهدی حسینی نژاد افزود: شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز برای جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی ظرف یک روز برق واحد را وصل و این پرونده را از مراجع قضایی پیگیری کند.

وی ادامه داد: شرکت برق باتوجه به این مشکل واحدهای تولیدی از جمله سیمان، همکاری خوبی داشته اما ضرورت دارد که رمز ارزها مدیریت شود که در ضوابط بهتری کار تولید انجام شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان یادآور شد: همچنین شرکت مدیران خودرو مشکلی با بانک صنعت و معدن داشت که مقرر شد بانک عامل از مسیر تسهیلات رونق تولید مشکل مالی این واحد را رفع کند و در این زمینه باید ابتدا در سامانه بهین یاب ثبت نام و در کارگروه مربوطه مطرح و مصوبه لازم برای دریافت تسهیلات لحاظ شود.

وی افزود: همچنین بانک عامل باتوجه سه هزار نفر اشتغالزایی مدیران خودرو به پرداخت تسهیلات اقدام‌کند و شرکت با افزایش سرمایه، تولید خود را ارتقا دهد.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: شرکت توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان نیز چالشی با تامین خوراک تولید خود دارد که این خوراک باید از محل معادن گل گهر محقق شود اما باتوجه واحدهای دیگر دچار چالش شده است لذا مقرر شد واحدهای تامین کننده، خوراک آن را تامین کنند.

وی ابراز داشت: همچنین مقرر شد که بدهی سودبانکی این شرکت به ایمیدرو به استناد قانون تولید رقابت پذیر تقسط شود و اقساط آن تا ۶ ماه، تا پایان سال جاری ادامه یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.