۸ محدوده امیدبخش معدنی در جنوب کرمان شناسایی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از شناسایی هشت محدوده امیدبخش معدنی از پهنه معادن ساردوئیه شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مسلم مروجی افزود: محدوده های معدنی ساردوئیه در اکتشافات انجام گرفته شناسایی شده و بیشترین ماده معدنی مشخص شده در اکتشافات این پهنه ها مس و آهن است.

وی پهنه معدنی ساردوئیه را یکهزار و ۳۷۰ کیلومتر مربع برشمرد و اظهار داشت: این پهنه در شهریور ماه سال گذشته طی برگزاری مزایده عمومی به شرکت خاتم الانبیا واگذار شد که این شرکت تعداد محدوده امیدبخش مستعد ماده معدنی را طی اکتشافات خود شناسایی کرد.

مروجی از آمادگی واگذاری پنج محدوده معدنی به طول ۲۵۰ کیلومتر مربع به درخواست شرکت خاتم الانبیا خبر داد و افزود: سه محدوده مابقی نیز از طرف شرکت خاتم الانبیا به سازمان صمت برای واگذاری از طریق مزایده عمومی پیشنهاد شده است.

وی اظهار داشت: بررسی محدوده های معدنی ساردوئیه که به شرکت خاتم الانبیا سپرده شده بود طی یک سال مطالعه و بررسی اعلام شد.

وی از برگزاری نشست با نمایندگان شرکت خاتم الانبیا و مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان خبر داد و گفت: این نشست به منظور بررسی اقدامات انجام شده در پهنه معدنی ساردوئیه برگزار و در این نشست نمایندگان شرکت خاتم الانبیا گزارشی از اقدامات و اکتشافات انجام شده در پهنه معدنی ساردوئیه را ارائه کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83634
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.