ساخت دستگاه تنفس مصنوعی در پارک فناوری کرمان

رییس شرکت پدیده عصر علم و فناوری کرمان گفت: دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) برای کمک به بیماران کرونایی به همت مبتکران این شرکت پارک علم و فناوری ساخته شد.

عبدالرشیدی رئیس شرکت پدیده عصر علم و فناوری کرمان با بیان اینکه این شرکت پیش از این در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کرد افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شد تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان و فناور به سمت تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور بروند.

وی بیان کرد: در این راستا محققان شرکت پدیده عصر علم و فناوری موفق شدند دستگاه تنفسی مصنوعی که از لوازم ضروری شبکه درمان برای بیماران مبتلا به کرونا است را به مرحله ساخت و تولید برسانند.

رئیس شرکت پدیده عصر علم و فناوری کرمان تصریح کرد: تیم تحقیقاتی این شرکت متشکل از پنج نفر در بازه زمانی ۱۴ روزه موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاه تنفس مکانیکی شدند و این دستگاه برای افرادی که نیازمند دستگاه های تهویه مکانیکی هستند و برای بهبود اکسیژن رسانی به این افراد طراحی شده است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده محصول پس از ورود به بازار می تواند بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان باشد تاکید کرد: این دستگاه از نظر قیمت در مقایسه با نمونه خارجی بسیار مقرون به صرفه است و می توان آن را با هزینه ای بسیار پایین تر از قیمت نمونه خارجی در داخل کشور تهیه کرد.

عبدالرشیدی با بیان اینکه این دستگاه ممکن است در برخی ویژگی ها نسبت به نمونه خارجی متفاوت باشد افزود: ساخت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی آن بسیار سریع است و برای مواقع بحرانی می توان برای ساخت آن اقدام کرد.

وی اظهار داشت: شرکت پدیده عصر علم و فناوری با پشتیبانی پارک علم و فناوری کرمان اقدام به ساخت این دستگاه کرده و از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

رییس شرکت پدیده عصر علم و فناوری کرمان تصریح کرد: برای اینکه یک ونتیلاتور در بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد باید استانداردهای مورد نظر را دارا باشد، مدل ونتیلاتور ساخته شده توسط شرکت ما با گذراندن این استانداردها، آماده استفاده در مراکز درمانی خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47482
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.