فرمانده انتظامی بم


عاملان قتل‌های خیابانی بم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بم با اشاره به دستگیری عاملان قتل‌های رخ داده در دو نزاع خیابانی اخیر این شهرستان، بر خویشتن داری و کنترل خشم تاکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سرهنگ یوسف سلیمانی امروز دوم آذرماه دراین باره گفت: در نزاع صورت گرفته در دو نقطه از شهرستان بم طی یک ماه اخیر که منجر به ضربه به سر و به کما رفتن دو نفر شد، این افراد با وجود تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان، جان خود را از دست دادند.

وی با توجه به دستگیری عاملان هر دو نزاع منجر به قتل یادآور شد: متاسفانه دعواهای ساده و خیابانی و عدم کنترل خشم در این حوادث باعث داغدار شدن چندین خانواده شد.

سلیمانی در بررسی شرایط ایجاد این حوادث جبران ناپذیر تصریح کرد: جان هر انسان بزرگترین موهبتی است که خداوند در اختیار او قرار داده از این رو آسیب به آن و یا گرفتن آن در قرآن و احادیث مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته، چرا که یک لحظه غفلت و عدم کنترل رفتار در لحظات خشم و عصبانیت یک عمر پشیمانی را به بار می‌آورد.

فرمانده انتظامی بم بیان کرد: در همین رابطه باید گفت ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی نظیر کنترل خشم، افزایش اعتماد به نفس، سعه صدر و قدرت حل مسئله و تصمیم‌گیری، توسط کارشناسان انتظامی و اجتماعی در کاهش این مولفه و دیگر جرایم و آسیب ها نقش داشته و بسیار مورد تاکید است.

وی افزود: توصیه می‌شود با دوراندیشی و سعه صدر با مشکلات و اختلافات روبه رو و مسائل را به روش‌های مسالمت‌آمیز و از طریق مجاری قانونی حل و فصل کنیم تا هیچ گاه شاهد فقدان عضوی از جامعه و داغدار شدن خانواده‌ای به سبب مسائل ناخواسته ناشی از هر نوع تنش و درگیری نباشیم.

در پی بروز دو مورد نزاع و درگیری خیابانی در آبان‌ماه امسال در شهرستان بم دو نفر مصدوم شده که متاسفانه هر دو نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر قاتل که در این دو نزاع متفاوت دخیل بودند، در روزهای اخیر دستگیر شده و به قتل اعتراف کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.