معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:


اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های بخش مرتع شهرستان فاریاب

هدف از اجرای پروژه‌های بخش مرتع در حوزه آبخیزشهری فاریاب حفظ، اصلاح و احیا مراتع، افزایش کمی و کیفی پوشش گیاهی، حفاظت آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، افزایش تنوع زیستی، احیا پوشش گیاهی و افزایش زادآوری گیاهان است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای پروژه‌های مرتع حوزه آبخیزشهری فاریاب پویایی اکوسیستم و مقابله با خطراتی نظیر آفات، خشکسالی،  چرای مفرط دام و افزایش تنوع زیستی اعم از فون و فلور را به همراه دارد.

علی قادری عنوان کرد: در سال جاری در حوزه آبخیز شهری فاریاب پروژه هلالی آبگیر توام با بذرکاری، حفاظت و قرق  به حجم 550 هکتار با 100 درصد پیشرفت فیزیکی به پایان رسید.

وی می گوید: پروژه‌های بخش مرتع در حوزه آبخیزشهری فاریاب با اهداف حفظ، اصلاح و احیا مراتع، افزایش کمی و کیفی پوشش گیاهی، حفاظت آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، افزایش تنوع زیستی، احیا پوشش گیاهی و افزایش زادآوری گیاهان اجرا می شود.

وی افزود: اعتبارمصوب این پروژه 7 هزار و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 است.

به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پروژه احداث آب انبار با100 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه آبخیز گلاشگرد این شهرستان نیز اجرایی شده است.

وی ذخیره آب در فصول پر آب و استفاده از آن در فصول خشک سال، جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب همچنین خنک ماندن آب در تابستان را از اهداف این پروژه دانست.

قادری تاکید کرد: پروژه احداث آب انبار حوزه آبخیز گلاشگرد با اعتبار مصوب 300 میلیون ریال و حجم 72 متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای انجام عملیات آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز شهرستان فاریاب مشارکت مردم و درخواست های جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39759
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.