بیش از ۶۰۰۰ متر از اراضی ملی در قلعه گنج رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان گفت: ۶۱۴۵ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان قلعه گنج خلع ید و از تصرف خارج شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “خانباز  امیرفضلی” از اهتمام ویژه نسبت به صیانت از اراضی ملی خبر داد و گفت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال یک فقره خلع ید به میزان ۶۱۴۵ مترمربع از اراضی ملی بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج ڪه چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی از ادامه برخوردهای جدی با متصرفان اراضی ملی خبردداد و اظهار کرد: نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه گنج با همکاری نیروی انتظامی و حکم دستگاه قضایی شهرستان این اراضی ملی را خلع ید و به دولت باز گرداندند.

امیرافضلی با تأڪید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محڪوم خواهد شد.

وی همکاری مردم را در برخورد با متخلفان خواستار شد و گفت: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79521
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.