رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‌گنج


آبگیری تعدادی از بندهای آبخیزداری قلعه‌گنج بر اثر بارندگی

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‌گنج از آبگیری بندهای سنگ و سیمانی و سنگ و ملاتی این شهرستان بر اثر بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، ارسلان صادقی امروز اظهار کرد: تعداد ۶ بند سنگ و سیمانی و سنگی ملاتی شهرستان قلعه‌گنج در بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‌گنج افزود: این سازه‌ها تأثیر مستقیمی در کنترل سیل حوزه و خطرات ناشی از آن و همچنین حفاظت منابع پایه آب‌وخاک، بهره‌وری از سیلاب در جهت تقویت سفره‌های زیرزمینی تقویت منابع آب و سازگاری با اثرات خشکسالی به همراه دارند.

 صادقی گفت: بارش‌های شدید چند روز گذشته در مناطق مختلف موجب آبگیری بندهای کشیت، پشنزان، آهوان، شیب زرد در بخش مرکزی و همچنین در بخش چاه دادخداد سایت ۴ و ۵ چاه حسینعلی نیز آبگیری شدند.

 مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری قلعه‌گنج در ادامه بیان داشت: در حوزه آبخیزداری شهرستان در حال حاضر تعداد ۱۰ پروژه مطالعه شده و آماده اجرا داریم تا با احداث این پروژه‌ها بتوانیم گامی در جهت حفظ و جلوگیری از فرسایش  خاک و پیشگیری از خسارت‌ها و همچنین نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی مناطق موردنظر برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107604
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.