در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد:


خطرفرونشست، مسجد جامع کرمان را تهدید می‌کند

در جلسه عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد که کارشناسان حوزه آب و قنوات کرمان به شهرداری هشدار دادند در شهر کرمان در نقاط مختلف مانند مسجد جامع امکان فرونشست وجود دارد.

به گزارش کرمان نو، محمد صادق تقوی عضو شورای شهر کرمان با توضیح اینکه کارشناسان حوزه آب و قنوات با حضور در نشست کمیسیون خدمات شهری در خصوص قنوات خشک شده و امکان فرونشست در شهر کرمان هشدار دادند، گفت: این کارشناسان عنوان کردند پیش از این نیز به شهرداری، آب و فاضلاب و ارگان های دیگر در این رابطه هشدار دادند اما مورد توجه قرار نگرفته است.
تقوی ادامه داد: کارشناسان معتقدند آب شرب کرمان از طریق قنوات تامین می شود و نیازی به پروژه های انتقال آب حداقل برای آب شرب نیست.
این عضو شورای شهر در ادامه از نگرانی کارشناسان در خصوص ساخت ساختمان های بلند مرتبه بر روی بستر قنوات سخن گفت.
علیرضا نادری، رئیس شورای شهر کرمان نیز در این خصوص گفت این ادعا باید توسط کارشناسان فنی بررسی شود و نمی شود با حرف طرح های عمرانی را لغو کرد، کارشناسان باید این ادعا را به صورت عینی به اثبات برسانند.
حسین چناریان، عضو دیگر شورای شهر نیز در این رابطه گفت متولی تامین آب و مدیریت منابع آبی یک دستگاه دیگر است و اظهارنظر غیرکارشناسی شورای شهر در این رابطه صحیح نیست.
منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیز گفت: با تشکیل کارگروهی در کمیسیون عمران با استفاده از کارشناسان به موضوع خطر فرونشست خواهیم پرداخت، البته هر دستگاهی در این موضوع وظیفه ای دارد و باید دستگاه های دیگر مانند آب و فاضلاب نیز در مدیریت این موضوع همکاری کند.
در آخر اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند بحران فرونشست شهر کرمان را به عنوان یک پرونده در مرکز پژوهش های شورای شهر کرمان بررسی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.