رودخانه‌های سیلاب‌خیز حاشیه شهر کرمان شناسایی شد

مجید سعیدی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از ظهر روز گذشته شاهد بارش‌هایی در سطح استان کرمان به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان بودیم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه با توجه شدت بارش مشکلاتی در برخی مناطق ایجاد شد، افزود: بر اثر بارش باران در برخی شهرها و روستاهای استان کرمان آب گرفتگی معابر رخ داد.

تخلیه روستای ۱۵ خانواری در زرند

سعیدی با بیان اینکه بارش تگرگ باعث خسارت به برخی مزارع و باغات کشاورزی و کانال‌های انتقال آب در روستاهایراور و زرند شد، عنوان کرد: شب گذشته به دلیل شدت سیلاب‌ها و برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان در یک روستای کوچک ۱۵ خانواری در زرند تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه در راور آب گرفتگی معابر را شاهد بودیم، افزود: در شهرستان کرمان با توجه به شدت بارش در ماهان به ویژه در قناتغستان تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آب گرفتگی شد که بلافاصله توسط نیروهای امدادی هلال احمر با استفاده از پمپ کف کش تخلیه شد.

احتمال وزش باد شدید در مناطق شرق و شمال غرب کرمان

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هوا مساعد است، متذکر شد: همچنان طی امروز شدت وزش باد در مناطق شرقی جنوب شرق و شمال غرب زیاد بوده و به همین دلیل نیاز است افراد برای تردد در جاده‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در خصوص وضعیت مناطق جنوب استان کرمان هم اظهار کرد: جنوب استان منطقه‌ای سیلاب خیز است و به همین دلیل طی سال‌های اخیر اقداماتی برای مقابله با سیلاب در این منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل سه جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان در سال جدید گفت: در این جلسات با توجه به شرایط کنونی کشور تصمیماتی به ویژه برای مناطق سیلاب خیز اتخاذ و مقرر شد اقداماتی با هماهنگی فرمانداری‌ها، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی شروع شود.

سعیدی با اشاره به اینکه اقدام در این زمینه آغاز شده است، افزود: در منطقه جنوب استان کرمان وضعیت نگران کننده‌ای وجود ندارد.

شناسایی رودخانه‌های اطراف شهر کرمان

وی با بیان اینکه مناطق سیلاب خیز زیادی در استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: یکسری اقدامات در این مناطق برای کاهش اثرات سیلاب انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در خصوص وضعیت شهر کرمان گفت: در صورت وقوع سیلاب در شهر کرمان به دلیل اینکه برخی مسیرهای عبور راه آب مربوط به سالیان قبل بوده و به تدریج مسدود یا صاف شده‌اند؛ یکسری مشکلات برای مجموعه شهری به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان دارای شیب صفر درجه است، گفت: برای جلوگیری از این مشکل رودخانه‌هایی که سیلاب را به سمت شهر کرمان سرازیر می‌کنند شناسایی شده‌اند و بعد از تأیید طرح‌ها توسط منابع طبیعی، یکسری اقدامات در بالا دست انجام شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه طی جلسات چند روز گذشته دستگاه‌های اجرایی استان کرمان موظف به تسریع در انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شده‌اند، تصریح کرد: ما براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی هشدارها را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهیم و آنها هم متناسب با سطح هشدار آمادگی لازم برای انجام اقدامات مربوطه را دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26670
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.