سوء‌مدیریت آب منطقه‌ای در شرق کرمان مشهود است؛ وقوع سیل شرق استان کرمان را تهدید می‌کند

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه از عملکرد بد و ضعیف شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در مدیریت منابع آب استان انتقاد کرد و اظهار داشت: احداث سد و متاسفانه عدم مدیریت صحیح آب سد نساء در شرق استان کرمان باعث تبخیر میزان زیادی از آب این سد شده که این امر عامل نابودی کشاورزی در شرق استان است.

به گزارش تسنیم، وی به شن گرفتگی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شرق استان کرمان اشاره کرد و افزود: وقوع سیل شرق استان را تهدید می‌کند و در صورت بارندگی شدید و در صورت جاری شدن سیل این کوتاهی‌ها خسارت زیادی به بار می‌آورد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکرات زیادی به امور منابع آب منطقه‌ای استان کرمان داده شده است تصریح کرد: متاسفانه بی‌توجهی مسئولان آب منطقه‌ای استان تاکنون باعث ضرر و خسارت شدید به مردم منطقه شده است.

وی تاکید بر اینکه سوء‌مدیریت آب منطقه‌ای استان در منطقه کاملا مشهود است عنوان کرد: نتیجه این کوتاهی و بی‌توجهی مسئولان در مدیریت منابع و پیشگیری از حوادث احتمالی در شرق استان باعث میلیون‌ها دلار خسارت و ضرر می‌‌شود.

نیکزادی‌پناه با اشاره به زنگ خطر خسارت سیل در شرق استان بیان کرد: اگر خسارتی به شهرستان‌های شرقی استان کرمان در اثر جاری شدن سیلاب وارد شود مقصر اصلی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای کرمان است.

وی از پر کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی حفر شده قبل از سال 85 در شرق استان انتقاد و خواستار ساماندهی این چاه‌ها شد و افزود: ما مخالف برداشت بی‌رویه منابع آبی هستیم اما باید امور منابع آب نسبت به ساماندهی این چاه‌ها اقدام و نسبت به آبیاری قطره‌ای در این منطقه اقدام کند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان و امور اراضی باید نسبت به سنددار کردن اراضی کشاورزان منطقه به صورت جدی اقدام کرده و از پرونده‌سازی اراضی کشاورزی در دادگاه‌ها خوداری کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26677
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.