زیباسازی فضای سبز گلزار شهدا و پردیسان قائم (عج)

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از زیباسازی و بهسازی فضای سبز گلزار شهدا و مجموعه پردیسان قائم (عج) خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال ۳۰ هزار نهال فصلی و ۱۵۰ گلدان شامل نهال جعفری و گل‌های فصلی مارگریت، اطلسی ایرانی و گلدان شمعدانی در گلزار شهدا و مجموعه پردیسان قائم (عج) کاشته شده است.

او افزود: همچنین طی این مدت بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع وجین علف‌های هرز، ۱۲ هزار مترمربع چمن‌زنی و ۷هزار مترمربع لایروبی جوی و پشته انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با اشاره به استفاده از مقادیر زیادی کود و سم برای تقویت و کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی در مجموعه پردیسان قائم (عج)، بیان داشت: از جمله کود‌های کامل ماکرو و میکرو مورد استفاده می‌توان به کود سه بیست، کود آهن و کود شکری یا اوره اشاره کرد.

علیزاده ادامه داد: همچنین از سموم حشره‌کش شامل سم ایمیداکلوپراید، دیازینون، کلرپیریفوس و روغن ولک برای مبارزه با آفات مکنده و برگ‌خوار و همچنین آفات ریشه استفاده شده است.

او بیان کرد: آب‌شویی درختان طاق علی، پارک پردیسان و قسمت‌های مختلف جنگل قائم و شست‌وشوی سکو‌های آمفی‌تئاتر و اطراف سمپوزیوم نیز از جمله اقدامات اخیر این سازمان بوده است.

علیزاده با اشاره به کاهش دوره آبیاری درختان مجموعه پردیسان قائم (عج) به دوره‌های ۴۵ روزه، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، برنامه‌ریزی مناسبی برای کاهش دوره آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن آبیاری زیرسطحی درختان مجموعه پردیسان قائم (عج) انجام شده و در حال پیگیری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71673
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.