وضعیت آب و هوا‌ی کرمان | پیش‌بینی طوفان شن در شرق استان

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز وزش باد نسبتا شدید، خیزش گرد و خاک و طوفان شن در شرق استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

حمیده حبیبی با اشاره به اینکه آسمان استان کمی ابری به تدریج گاهی افزایش ابر داریم گفت: امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه خیزش گرد و خاک و طوفان شن در شرق پدیده غالب استان است.

او افزود:کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

حبیبی با اعلام اینکه امروز شدت وزش باد در شهرستان‌های فهرج و ریگان است اظهار کرد: کودکان، سالمندان وبیماران قلبی از رفتن به فضای باز خودداری کنند.

او بیان کرد:رانندگانی که قصد تردد از محور‌های مواصلاتی کرمان_سیستان و بلوچستان، کرمان –یزد و شهداد- نهبندان را دارند با احتیاط برانند و از شرایط جاده‌ها با خبر باشند.

حبیبی با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پایان روز دوشنبه در استان حاکم است گفت:از روز دوشنبه افزایش دما در استان داریم.

او با اعلام اینکه بر اثر طوفان شکستگی درختان، گلخانه‌ها و نهالستان‌ها دور از انتظار نیست افزود: هم استانی‌ها مراقب باشند میزان خسارت به حداقل برسد.

حبیبی اظهار کرد: در حالی که کهنوج وعنبرآباد در ۲۴ ساعته گذشته با ۲۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته لاله زار و شهربابک با ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را صفر درجه‌ی سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وضعیت آب و هوای دیگر نقاط استان به شرخ زیر است:

بافت : 2 تا 17 درجه سانتی‌گراد / صاف

زرند : منفی 2 تا 11 درجه سانتی‌گراد / غبارآلود

رفسنجان : 1- تا 12 درجه سانتی‌گراد / غبارآلود

سیرجان : 2- تا 18 درجه سانتی‌گراد / غبارآلود

بم : ۳ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد / غبارآلود

جیرفت : 6 تا 22 درجه سانتی‌گراد / صاف

شهداد : 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد / غبارآلود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42515
1 نظر
  1. […] وضعیت آب و هوای دیگر نقاط استان به شرح زیر است : […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.