پویش مردمی «ایران قوی، ایران سرسبز» در کرمان آغاز بکار کرد

پویش مردمی “ایران قوی، ایران سرسبز” به نیت کاشت هزار نهال به نام هر شهید، صبح امروز (چهارشنبه) در کرمان آغاز بکار کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در حاشیه آغاز به کار پویش مردمی ایران قوی، ایران سرسبز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه قرار گرفتن در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پویش مردمی ایران قوی ایران سرسبز به منظور کاشت هزار درخت برای هر شهید امروز همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد و تا ۱۱ اسفند روز جشن درختکاری ادامه دارد.

مهدی رجبی زاده افزود: هدف از اجرای پویش مردمی ایران قوی ایران سرسبز، افزایش درختکاری و ارتقا پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی است که با همکاری آحاد مختلف مردم و با کمک سازمان ها و نهاد انجام می شود.

وی با بیان اینکه پویش مردمی ایران قوی، ایران سرسبز می تواند در مناطق مختلف کشور اجرا شود ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری موظف به برنامه ریزی و حمایت از این پویش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار داشت: پویش ایران قوی، ایران سرسبز امروز در اراضی ملی بزرگراه امام رضا (ع) در سطح ۱۰۰ هکتار و با استفاده از گونه بادام کوهی آغاز شد و تا روز درختکاری در اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف از انتخاب گونه بادام کوهی مقاوم بودن این گونه جنگلی به کم آبی و همچنین اقتصادی بودن آن است.

رجبی زاده تصریح کرد: در پویش مردمی ایران قوی، ایران سرسبز درصدد هستیم مردم در قالب فرایند کاشت درخت نسبت به این موضوع مهم فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان سعی دارد با استفاده از امکانات و منابع انسانی موجود در دستگاه های اجرایی مختلف این پویش را بدون اعمال هزینه به دولت اجرا کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تاکید کرد: سقفی برای نهال و بذر در پویش ایران قوی ایران سرسبز در نظر گرفته نشده لذا این مقدار به میزان مشارکت مردم بستگی دارد و امیدواریم مقدار سطح نهال و بذر کاری شده در این طرح به بیش از هزار هکتار برسد.

وی با بیان اینکه نوع بذر و نهالی که در اختیار مناطق مختلف قرار می گیرد با توجه به شرایط منطقه ارزیابی می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.