مدیر کل کمیته امداد استان:


آمار بالای خانوارهای تحت حمایت زیبنده کرمان نیست

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان  به آمار بالای خانوار های تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمار بالای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی در استان کرمان زیبنده این استان ثروتمند نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یحیی صادقی تاکید کرد: اعتقاد داریم در زمینه ایجاد اشتغال، مشاغل خرد و خانگی می تواند گره گشا و راهگشا باشد و بر این اساس سعی کرده ایم افرادی که به این نهاد مراجعه می کنند با راهنمایی، مشاوره و کشف استعداد و ظرفیت آنها با ایجاد مشاغل خرد و خانگی زمینه رشد و توانمندی این افراد را فراهم کنیم.

وی نظارت بر طرح های اشتغال را یکی از برنامه های اصلی این نهاد اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۷۵ هزار و ۸۲۰ طرح اشتغال فعال تحت نظارت این نهاد قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: از این تعداد طرح فعال ۱۰ هزار و ۹۳۲ طرح در حوزه کشاورزی، بیش از ۱۸ هزار طرح در حوزه دام پروری، بیش از ۲۵ هزار طرح در حوزه خدمات، بیش از ۷ هزار طرح در حوزه فرش و گلیم، ۵۸۰۰ طرح در حوزه صنعتی و تولیدی، ۱۹۰۰ طرح در حوزه صنایع دستی، ۵۲۰۰ طرح در حوزه حمل و نقل، ۸۶۱ طرح در حوزه پرورش طیور، ۳۳۷ طرح در حوزه زنبور داری و ۵۰ طرح در حوزه آبزیان اجرا شده است.

صادقی در ادامه از وارد مدار شدن ۲۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی مددجویان به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این تعداد طرح نیروگاه خورشیدی در استان تعداد طرح های نیروگاهی مددجویان به هزار طرح افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تحویل ۵۰ دستگاه وانت نیسان به مددجویان استان در راستای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد به مناسب سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: هم چنین در این ایام بیش از ۶۰۰ فقره جهیزیه به زوج های نیازمند و تحت حمایت این نهاد اهداء خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمان، وی در جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان که با حضور مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسؤلان دستگاه های اجرایی استان در کرمان برگزار شد یکی از شاخصه های مهم کاری کمیته امداد را ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی آن ها اعلام کرد و گفت: شش هزار و ۳۷ شغل طی ۹ ماهه امسال توسط کمیته امداد استان کرمان اجرا شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.