چرا اطلاعات کیفیت هوای کرمان در سایت کشوری نیست؟

مدیرکل محیط ‌زیست استان کرمان با تاکید بر اینکه در صورت آلودگی هوا حتما به مردم اعلام می شود، گفت: که امیدواریم تا یک ماه آینده اطلاعات ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در سامانه سراسری قرار گیرد.

یکی از مخاطبان کرمان نو با ارسال عکسی برای ما نوشت: در حالی که چند روز است هوای استان کرمان در اثر وزش باد و طوفان، آلوده و مملو از گرد و غبار شده و در نتیجه  اطلاع از مقدار مجاز آلودگی هوا، جهت حضور ایمن مردم و به ویژه کودکان و بیماران در فضای باز از حداقل حقوق آنها است.

وی ادامه داد: ولی با کمال تاسف در همین چند روز، دستگاه‌های پایش آلودگی هوای شهر کرمان از کار افتاده‌اند و هیچ اطلاع رسانی نیز از طرف اداره محیط زیست استان  در این زمینه انجام نشده است. به گونه ای که هنگام مراجعه به سایت نشان‌دهنده میزان آلودگی روزانه هوای شهرهای کشور، متاسفانه از شهر کرمان هیچ اثری در نقشه این سایت به ویژه در این چند روز وزش باد و طوفان وجود ندارد، لذا از شما خواهشمندیم این مورد مهم را که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است از مسوولین اداره محیط زیست کرمان پیگیری بفرمایید.

کیفیت هوا

جهت پیگیری این موضوع خبرنگار «کرمان نو» طی تماس تلفنی با مرجان شاکری، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمان خواهان توضیح این مقام مسوول شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: اداره کل محیط زیست کرمان هفت ایستگاه پایش کیفی دارد و ما اطلاعات مربوط به آلودگی هوا را داریم، در شهری که آلودگی هوا از حد مجاز بگذرد به مردم اعلام می‌کنیم از جمله بم، فهرج و ریگان که در روزهای قبل اعلام کردیم.

شاکری اضافه کرد: در نتیجه وقتی که ما اعلام نمی‌کنیم پس آلودگی به حد غیرمجاز نرسیده است.

او در مورد اینکه چرا در سامانه سراسری نیستند، توضیح داد: این مشکل به خاطر کالیبره نبود دستگاه‌ها است و مردم هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

مدیرکل حفاظت از محیط استان کرمان گفت: امیدواریم این مشکل تا یک ماه دیگر برطرف شود.

شاکری تاکید کرد: مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند زیرا اگر مشکلی پیش بیاید ما در اولین فرصت به مردم اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: با کمال تشکر از این مخاطب که نسبت به اتفاقات پیرامون خودشان اینقدر حساس است و ما از اینگونه حساسیت‌ها و گفتن این ضعف‌ها استقبال می‌کنیم.

Screenshot 8

ایستگاه بم که به تازگی افتتاح شده، در سامانه سراسری قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42318
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.